În cadrul unei conferinţe de presă organizată la Palatul Roznovanu, la Iași a fost lansată ieri aplicaţia “Iaşi Virtual Reality”. La eveniment au participat Mihai Chirica, primarul interimar al municipiului Iaşi, Iulian Boia, directorul executiv al Fundaţiei Iaşi – Capitală Culturală Europeană, Radu Danciu, CEO Sprocket şi Victor Chirilă, managerul Idei3D, conf. univ. dr. Lenuța Alboaie, prodecanul Facultăţii de Informatică din cadrul UAIC Iaşi. Aplicația a fost produsă în parteneriat public-privat, de un consorțiu format din Fundația Iași – Capitală Culturală Europeană (FICCE) și companiile ieșene Idei 3D (producție ochelari Google Cardboard) și Sprocket Inc. (dezvoltare software de gaming). „La mai puţin de o lună de zile de la depunerea dosarului de candidatură pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii, reuşim să avem un eveniment foarte important, prin care reuşim să aducem lucrurile la noi acasă. Ar fi fost imposibil de crezut că, într-un oraş în care IT-ul se dezvoltă foarte repede, să nu beneficiem de un rezultat al muncii celor din această industrie. Vreau să felicit întreaga echipă implicată în acest proiect, precum şi pe antreprenorii locali care au susţinut concretizarea acestuia”, a declarat Mihai Chirica, primarul interimar al municipiului Iaşi. Cu ajutorul aplicației „Iaşi VR” pot fi vizitate virtual 3D cele mai reprezentative locuri din Iaşi: Parcul Copou, Biblioteca Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” Iaşi, Muzeul Unirii, Râpa Galbenă, Mănăstirea Trei Ierarhi, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi, Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iaşi, Palatul Roznovanu (unde îşi are sediul Primăria Municipiului Iaşi), Palatul Culturii şi Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi. De asemenea, turul va avea și un ghid audio în limba română și engleză, care oferă informații despre locurile pe care utilizatorul le „vizitează” virtual. Aplicația poate fi instalată pe smartphone-uri cu sistemele de operare Android, iOS și Windows Phone şi poate fi descărcată începând cu data de 9 noiembrie 2015 din Google Play Store, Apple AppStore , Windows Phone Store şi funcționează împreună cu o pereche de ochelari Cardboard Glasses. Aplicația are rolul de a ajuta Iașul în competiția de obținere a prestigiosul titlu de Capitală Culturală Europeană în anul 2021. Dosarul de candidatură al Iaşului are ca temă principală şi ca slogan formula „Switch On” şi a fost depus la Ministerul Culturii pe 10 octombrie. Eligibilitatea dosarelor de candidatură a 14 orașe din România a fost validată, iar reuniunea de preselecţie, în urma căreia juriul european va întocmi o listă scurtă a oraşelor candidate, va avea loc în perioada 7 – 10 decembrie 2015. (E.M.)