Noul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, spune într-un interviu pentru MEDIAFAX că a trimis Corpul de Control la compania naţională de transport aerian TAROM, pentru a verifica motivele pentru care avioane ale operatorului au fost oprite la sol.„Corpul de Control, aşa cum îl văd eu, nu este un element coercitiv, este un instrument administrativ la dispoziţia ministrului pentru a se informa despre anumite structuri. Faptul că acest corp de control merge acolo, corpul de audit merge acolo sau că alţi specialişti, secretari de stat merg şi se informează şi fac analize şi sinteze pe care apoi mi le prezintă nu înseamnă că avem un aparat represiv. Este un aparat de informare, administrativ. El a avut o mulţime de misiuni, începând de la deszăpezire, plecând pe constatare, motive tehnice la flota TAROM, pentru care au imobilizări la sol sau altfel de acţiuni de acest fel, ei le vor face regulat, vor raporta şi pe baza lor şi a analizei de management, pentru că fiecare dintre ei are o anumită specialitate, merge pe lucrurile pe care le cunoaăte. Evident că în procesul de management avem şi aspecte economice, şi de organizare, şi de disciplină. Ei sunt mai mult pe partea de disciplină, pentru celelalte aspecte avem alte instrumente la dispoziţie”, a declarat Costescu într-un interviu pentru MEDIAFAX.Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii TAROM au spus că au fost înregistrate probleme analizate de Corpul de Control, dar în prezent compania nu mai are avioane imobilizate la sol.Flota TAROM este compusă din 23 de avioane: 9 ATR-uri, 8 Boeing şi 6 Airbus, jumătate din aceasta având peste 20 de ani vechime.Operatorul negociază cu Airbus, Boeing şi companii de leasing operaţional achiziţia sau închirierea de avioane noi, începând cu 2016 sau 2017, planurile de dezvoltare ale operatorului urmând să fie stabilite de un partener strategic, un consultant extern pe care compania urmează să îl selecteze.TAROM estimează pentru acest an pierderi de 49 milioane lei, de la 110 milioane lei anul trecut.Compania are circa 2.000 de salariaţi, îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a alianţei SkyTeam din anul 2010.Operatorul naţional operează peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.