În cadrul ședinței Guvernului de miercuri, 17 februarie 2016, au fost înregistrate adevărate recorduri de operativitate la prezentarea și aprobarea unor Hotărâri de Guvern. Este vorba despre aprobarea, în unanimitate, a pachetului de hotărâri privind punerea în aplicare a Legii privind organizarea și funcționarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă „112″. Documentele au fost prezentate în fața Cabinetului de Miniștri și aprobate în mai puțin de trei minute. În schimb, nu au fost afișate pe situl Executivului pentru public. Pachetul cadrului normativ de reglementare și implementare a Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă „112″, care ar fi trebuit să treacă prin dezbaterile publice, include proiectele de hotărâri cu privire la: aprobarea Programului Național de implementare a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă „112″, crearea instituției publice Serviciul Național Unic pentru Apeluri de Urgență „112”, aprobarea regulamentului Comitetului interdepartamental pentru asigurarea interacțiunii între Serviciul „112” și serviciile de specialitate de urgență, aprobarea Conceptului sistemului tehnic informațional automatizat al Serviciului „112″. În cadrul ședinței, ministrul tehnologiei informației și comunicațiilor, responsabil de elaborarea și prezentarea acestor documente opiniei publice, a propus crearea „sub autoritatea Guvernului” a Comitetului interdepartamental pentru asigurarea interacțiunii între Serviciul „112” și serviciile de specialitate de urgență. Vasile Botnari a menționat necesitatea creării Comitetului pentru ca populația să beneficieze cât de curând de Serviciul „112”. El a precizat că, odată creat Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă „112″, acesta va alerta simultan toate serviciile de urgență – de pompieri, asistența medicală de urgență, poliție – și va reduce timpul de gestionare a apelurilor la 15 – 25 secunde. La finalul celor trei minute, pachetul Hotărârilor de Guvern a fost aprobat în unanimitate, iar prim-ministrul, Pavel Filip și-a felicitat colegul, care a prezentat în mare viteză cele patru proiecte de documente regulatorii pentru punerea în aplicare a Legii privind organizarea și funcționarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă „112″. „Vă aduc felicitări! Foarte repede ați prezentat toate cele patru proiecte pe care eu nu am reușit să le promovez pe parcursul a patru ani. Sunt sigur, dacă funcționa Serviciul „112” în Republica Moldova, tragedia din familia Baștovoi nu s-ar fi întâmplat. Îmi pare bine că s-a găsit limbă comună cu toate instituțiile, atât cu Ministerul de Interne, cât și Ministerul Sănătății și am toată încrederea că foarte curând veți porni crearea acestui serviciu care este un semn de creștere a gradului de civilizație a țării, în rând cu cele europene”, a comentat Prim-ministrul. Reamintim, Legea privind organizarea și funcționarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă „112″ a fost publicată în anul 2014 şi a intrat în vigoare, în lipsa actelor normative care reglementează funcționarea acestuia, cu un an mai târziu. Sistemul Unic pentru Apeluri de Urgență „112” funcţionează în toate statele Uniunii Europene și este disponibil în mai multe limbi ale statelor, în regim de 24 de ore de intervenție a agenţiilor specializate, în situaţiile de pericol pentru viaţa ori sănătatea cetăţeanului, a ordinii publice, a mediului, proprietății publice sau private. Sistemul identifică numărul de telefon al abonatului şi adresa, precum și alte date, pe care le transmite în funcţie de natura cazului la dispeceratele Poliţiei, Ambulanţei şi Pompierilor.