Veniturile Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) au scăzut anul trecut cu 1,2%, la 601,7 milioane de euro, în timp ce divizia de telefonie mobilă, Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote România), a consemnat un declin de 0,2%, cu venituri totale de 438,5 milioane euro.Veniturile din telefonie fixă s-au situat în 2014 la 609,1 milioane de euro, iar cele ale operaţiunilor de telefonie mobilă la 439,4 milioane de euro.Nivelul veniturilor Telekom Romania Communications reflectă în principal scăderea continuă a segmentului de voce fixă generată de tendinţa de înlocuire a serviciilor fixe cu cele mobile, cu venituri aferente mai mici cu 17% la finalul lui 2015 versus perioada similară din 2014, se arată într-un comunicat al Telekom România.ProForma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând cheltuielile de restructurare) pentru anul 2015 a fost de 118,4 milioane euro, în scădere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Rezultatele au fost afectate, printre altele, de costurile mai ridicate aferente conţinutului TV şi ale celor cu echipamentele mobile şi TV. La rezultatele înregistrate a contribuit şi o scădere a veniturilor din activităţi colaterale precum valorificarea infrastructurii vechi de cupru şi a portofoliului imobiliar.Compania a raportat pentru anul trecut costuri cu plecarea voluntară a unor angajaţi totalizând 14,2 milioane de euro, de aproape trei ori mai ridicate comparativ cu anul 2014, când s-au situat la 5,1 milioane de euro, în contextul în care personalul a consemnat un declin de 2%, potrivit unui raport al grupului elen OTE.Serviciile convergente au generat o creştere a veniturilor mai mult decât dublă din serviciile mobile în trimestrul al patrulea din 2015 faţă de trimestrul al patrulea din 2014, cu o creştere corespunzătoare a clienţilor MagentaONE, care au ajuns la peste 208.000, mai mulţi cu 48.000 faţă de trimestrul al treilea din 2015.Numărul de clineţi TV a ajuns la 1,45 milioane la finalul lui 2015, cu venituri corespunzătoare în creştere cu 4% la finalul lui 2015 versus finalul lui 2014. De asemenea, în trimestrul al patrulea, comparativ cu trimestrul precedent, serviciile de televiziune interactivă (IPTV) şi cele de cablu digital au înregistrat creşteri semnificative.Veniturile din serviciile de Internet fix pentru anul 2015 au scăzut uşor, cu 3%, comparativ cu anul precedent. 1,203 milioane de clienţi aveau Internet de mare viteză de la Telekom, o parte dintre aceştia cu viteze de până la 1 Gbps, prin intermediul tehnologiilor FTTx (FTTH – fiber to the home sau FTTB – fiber to the block), potrivit comunicatului Telekom.Veniturile din wholesale ale Telekom Romania au crescut în trimestrul al patrulea cu 8,4%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, datorită unui trafic internaţional crescut, a liniilor închiriate şi a datelor wholesale & Internet.Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,6 milioane pentru trimestrul al patrulea, iar pentru cel de servicii mobile a crescut cu 153% la finalul lui 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.Divizia de telefonie mobilă Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri în creştere cu 7,5% în trimestrul al patrulea, faţă de ultimele trei luni din 2014, ajungând la 121,1 milioane euro, în timp ce veniturile totale corespunzătoare anului 2015 au rămas stabile, la 438,5 milioane euro, în scădere cu 0,2% faţă de anul precedent.Veniturile din servicii broadband au continuat evoluţia pozitivă, cu o creştere de 17,7% în trimestrul al patrulea, faţă de acelaşi trimestru din 2014. Numărul total de clienţi 4G, precum şi traficul de date 4G, au crescut cu 80% în trimestrul al patrulea, faţă de trimestrul al treilea.În plus, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat o creştere de 16 puncte procentuale a ponderii smartphone-urilor în totalul telefoanelor vândute în 2015 faţă de 2014.La sfârşitul anului 2015, numărul total de clienţi (inclusiv Zapp) a fost de 5,75 milioane, în creştere cu 0,7% faţă de trimestrul al treilea. Numărul total al clienţilor pe bază de abonament a crescut cu 3,7% în 2015 faţă de 2014, reprezentând 29% din baza totală de clienţi.În pofida competiţiei intense, segmentul de business a continuat în ultimele trei luni din 2015 să înregistreze rezultate pozitive, cu o creştere anuală de 7,7% a bazei de clienţi companii. Datele mobile au reprezentat un factor de creştere semnificativ pentru acest segment, fapt care se reflectă în evoluţia bazei de clienţi business pentru serviciile de broadband mobil, cu 22% mai mare în trimestrul al patrulea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 25,5% mai mare în 2015 comparativ cu anul 2014.ARPU (venitul mediu per utilizator) în 2015 a fost de 4,5 euro.Marja ProForma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) a ajuns la 20% în 2015, înregistrând o scădere de 4 puncte procentuale comparativ cu 2014. ProForma EBITDA a atins valoarea de 87,1 milioane euro în 2015.În prezent, Telekom Romania Mobile Communications oferă acoperire 4G pentru 57% din populaţia din mediul urban şi pentru 32,4% din totalul populaţiei (rural şi urban).În Bucureşti, acoperirea 4G este de 98% din suprafaţă, în timp ce în oraşele turistice Braşov şi Poiana Braşov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. În plus, clienţii care nu se află în aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansată având la bază tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de până la 43,2 Mbps, în 275 oraşe şi alte peste 5.000 de localităţi.În baza acordului de roaming naţional încheiat între Telekom Romania şi Orange România, în următoarea perioadă, clienţii Telekom vor putea utiliza reţeaua Orange 4G/4G+. Astfel, clienţii Telekom Romania vor avea acces la tehnologiile de comunicaţii 4G şi 4G+ chiar şi atunci când nu se află în aria de acoperire a reţelei 4G a Telekom Romania Mobile, prin utilizarea reţelei Orange 4G/4G+, care acoperă 72% din populaţie la nivel naţional şi 96% din populaţia urbană.