CFR SA a încheiat anul 2015 cu un profit care a depășit cu puțin ținta alocată de Ministerul Finanțelor Publice, de 106 milioane de lei, conform datelor financiare preliminare, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, directorul general al companiei, Marius Chiper. „Suntem în faza de a avea date preliminare privind execuția bugetară pe anul 2015, care ne arată că țintele pe care le-am avut din punct de vedere financiar la nivelul companiei au fost realizate. Am avut o țintă de profit alocată de Ministerul Finanțelor de 106 milioane lei și, din calculele noastre, am realizat această cifră de profit. Poate am depășit-o puțin, dar nu foarte mult”, a spus Chiper. În context, el a atras atenția asupra faptului că CFR SA nu este o companie comercială orientată spre piața comercială, profitul nefiind un scop în sine, întrucât acesta ar trebui să se regăsească în lucrările de îmbunătățire a infrastructurii feroviare. „Trebuie să avem în vedere că o companie de căi ferate nu este o societate comercială orientată spre piața comercială, iar profitul nu este un scop în sine, pentru că profitul sau câștigurile realizate din activitate ar trebui să se regăsească în proiectele și acțiunile de îmbunătățire a infrastructurii feroviare. De aceea, pentru noul an, ne-am propus un buget echilibrat. Deja l-am promovat pentru aprobare și încercăm să facem pe toată lumea să înțeleagă că CFR trebuie să facă un profit zero, dar să-și realizeze obligațiile privind reabilitarea infrastructurii, executarea reparațiilor și înlăturarea punctelor sensibile care perturbă sau influențează circulația feroviară”, a explicat directorul general al CFR SA. Marius Chiper a precizat că reabilitarea companiei din punct de vedere financiar a început din 2012, odată cu luarea deciziei de acordare a subvențiilor pentru întreținerea căilor ferate, situație care a făcut ca o parte din activitatea companiei să fie acoperită de aceste subvenții. „Referitor la profit, începând cu anul 2012, s-a luat decizia de acordare a subvențiilor pentru întreținerea căilor ferate și, din acel moment, o parte din activitatea noastră a fost acoperită de aceste subvenții și putem spune că societatea s-a stabilizat din punct de vedere financiar și poate să facă ținte de profit, numai că nu profitul este un scop în sine, pentru că nu ne ajută. Noi trebuie să investim banii și să reparăm liniile, să facem reparațiile capitale la obiective, la instalații, la poduri, la podețe etc.”, a subliniat el. În ceea ce privește arieratele, șeful CFR SA a spus că la nivelul anului 2015 acestea au ajuns în jur de 270 de milioane de lei, în fiecare an scăzând cu 15%, conform reglementărilor impuse de Fondul Monetar Internațional (FMI). „CFR SA a fost o companie monitorizată de-a lungul timpului de FMI și a avut ținte și pe acest capitol. Pot să spun că în anul 2015 am avut în jur de 270 milioane de lei ținta de arierate și, din datele preliminare, am realizat și această țintă. Regula este ca în fiecare an arieratele să se micșoreze cu 15% față de anul precedent. Asta e regula care se va aplica și pentru anul 2016”, a afirmat Marius Chiper.