Românii vor să mănânce mai sănătos la mall și să aibă facilități pentru familiile cu copii

Cei mai mulți români care merg în mall-uri își doresc să găsească mai multe opțiuni pentru mâncare sănătoasă, oferte inovative, dar și facilități pentru familiile cu copii, conform studiului ‘Food&Beverage in a shopping center’, remis marți AGERPRES. Românii sunt considerați vizitatori frecvenți ai mall-urilor — peste 65% dintre cei chestionați în cadrul studiului merg în mall-uri cel puțin o dată pe săptămână. Preferințele a peste jumătate din respondenți se îndreaptă spre marile centre comerciale, care au mai mult de 50 de magazine. Centrele comerciale mici situate în oraș sunt pe locul doi în topul vizitatorilor, urmate de marile centre de la marginea orașelor. Centrele comerciale situate în orașe sunt preferate, atât de vizitatorii frecvenți, cât și de cei ocazionali. ‘Cercetările noastre mai arată ca românii apreciază într-o măsură mai mare decât alți consumatori din Uniunea Europeană existența unor opțiuni de mâncare sănătoasă, calitatea mâncării, servirea rapidă, conceptele noi și interesante de restaurante’, explică Laura Dumea-Bencze, Head of Research, CEE, CBRE România, realizatorul studiului. Conform acestuia, 70% dintre cei intervievați spun că, deși scopul principal pentru care ajung în mall este să ia masa, merg apoi să viziteze și magazinele. Este cel mai mare procentaj înregistrat în toate cele 22 de țări europene în care a fost realizat un astfel de studiu. De asemenea, imensa majoritate a respondenților (94%) merg însoțiți de prieteni, rude, copii sau colegi când iau masa în centrele comerciale. Aproximativ 36% dintre cei chestionați consideră că au avut experiențe excelente sau foarte bune când au luat masa la mall, iar o treime dintre respondenți resimt lipsa unor restaurante de top în centrele comerciale pe care le vizitează. În privința tipurilor de mâncăruri pe care le savurează romanii în mall-uri, 35% dintre ei iau o gustare, 29% preferă să ia prânzul și doar 1% merg în mall pentru mic dejun, acesta din urmă fiind cel mai mic procentaj înregistrat în rândul tuturor respondenților din Uniunea Europeană. Rețelele de fast-food nu sunt considerate opțiuni majore în viitor pentru consumatori, mai precizează studiul CBRE, de vreme ce doar 25% dintre aceștia își doresc mai multe rețele de fast food în mall-uri în timp ce 35% dintre cei intervievați ar vrea să existe mai puține astfel de unități în centrele comerciale.