Numărul utilizatorilor de telefoane mobile din categoria ‘smartphone’ din India a depășit 220 de milioane, anul trecut, potrivit datelor transmise Ministerului Economiei de Ionuț Viziru, secretar economic, BPCE New Delhi. ‘India s-a clasat pe locul al doilea în lume (în 2015 — n. r.) în ceea ce privește dimensiunea pieței de telefoane mobile din categoria ‘smartphone’, depășind SUA. Conform ultimelor statistici, numărul de utilizatori de smartphone în India a depășit 220 de milioane. Importurile de smartphone pe parcursul anului 2015 au depășit 100 de milioane de bucăți, iar în ultimul trimestru s-au înregistrat creșteri de 15% față de aceeași perioadă a anului precedent’, spune Viziru. Potrivit sursei citate, în funcție de cota de piață, pe prima poziție se află Samsung — cu 28,6%, Micromax — 14,3%, Lenovo — 11,4%, Intex — 9,6%, Lava — 6,8%, altele — 29,3%. În ceea ce privește piața auto, spune Viziru, India este singura țară din lume în care cota a doar trei constructori de automobile are peste 70% din piață. ‘Cele trei companii sunt: Maruti Suzuki India (47%), Hyundai Motor India (17,3%) și Mahindra (7,5%). Dominarea pieței automobilelor de către cei trei producători este surprinzătoare, dar se datorează în special unei politici de promovare agresivă, precum și unei puternice rețele de distribuție. Maruti Suzuki deține 1.750 de showroom-uri și 3.000 de service-uri, iar Hyundai deține 1.070 de showroom-uri, 370 de unități pentru mașini second-hand și 335 de unități de vânzare în mediul rural’, mai spune secretarul economic.