Parcul tematic Disneyland din Paris și-a schimbat sistemul de rezervări online a biletelor, astfel încât să nu mai încalce legislația comunitară în privința discriminării, a anunțat luni Comisia Europeană, scrie DPA.Anul trecut, Comisia Europeană a analizat mai multe plângeri din partea consumatorilor conform cărora Disneyland Paris percepea prețuri diferite de la vizitatori, în funcție de locul de unde proveneau.
Stabilirea unor prețuri diferite pentru piețe diferite nu este ilegal, în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, însă companiile trebuie să permită consumatorilor din cele 28 de state membre ale blocului comunitar să compare prețurile pentru a-l găsi pe cel mai bun, indiferent de naționalitatea lor sau de locul de reședință.
Comisia nu a dezvăluit public care erau practicile folosite de Disneyland Paris, însă purtătoarea de cuvânt Lucia Caudet a menționat luni că abordările de tipul redirecționării consumatorilor către site-urile de internet naționale sau cererii ca plata să fie efectuată printr-un card specific al țării sunt ilegale.
”Mă bucur să anunț că în urma unui dialog constructiv cu Disneyland Paris, ei și-au adaptat sistemul online de rezervări și modalități de plăți la obligația nediscriminării”, a declarat Lucia Caudet jurnaliștilor la Bruxelles.”În piața comună (UE), nu putem tolera ca cei care sunt consumatori să fie tratați diferit strict din punct de vedere al rezidenței sau al naționalității lor”, a adăugat Caudet.
Surse ale UE au declarat că anul trecut cetățeni și locuitori francezi au plătit mai puțin decât omologii lor germani, britanici sau italieni când au cumpărat bilete pentru Disneyland Paris, încheie DPA.