„High School Science Projects”, cel mai important eveniment de profil dedicat mediului preuniversitar din zona Moldovei

Facultatea de Inginerie Chimică şi Protecţia Mediului de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşiorganizează sâmbătă, 23 aprilie 2016, începând cu ora 10.00, a V-a ediţie a Simpozionului „High School Science Projects”, cel mai important eveniment de profil dedicat mediului preuniversitar din zona Moldovei.

În acest an vor participa peste 100 de elevi şi 50 de cadre didactice de la 33 de unităţi de învăţământ din judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Vrancea şi Sălaj.

În funcţie de subiectele abordate, cele aproximativ 60 de lucrări înscrise au fost grupate în cinci secţiuni de prezentări orale: „APIC- Automatizări”, „Natură şi mediu”, „Săruri în apă…apă în săruri”, „Alimentaţie şi medicamentaţie” şi „Chimie. Analize chimice” şi o secţiune de postere.

Dacă la ediţiile anterioare participanţii s-au putut delecta cu prezentări de modă inedite, (proiectele „Eco Chic”, „Eco Art”) sau cu produse artizanale realizate de elevi (expoziţia „Magia naturii”), la ediţia a V-a, organizatorii pun la dispoziţia celor prezenţi noi puncte de atracţie:

o  Expoziţie de Carte Tehnică din Patrimoniul Muzeului Ştiinţei şi Tehnicii „Ştefan Procopiu” – muzeograf ing. Camelia Cristofor, deschisă la sediul facultăţii pe întreaga perioadă a programului „Şcoala Altfel”: 18 – 25 aprilie 2016.

o  Expoziţie de pictură – „Candoarea naturii”, prof. Maricica Aştefănoaiei, Liceului Teoretic „Al. I. Cuza” din Iaşi.

o Prezentare de modă – „Vestimentaţie – secolul XIX”, prof. Angela Crengăniş (membru al Uniunii Artiştilor Plastici), Liceului Teoretic „Al. I. Cuza” din Iaşi.

În finalul manifestării, înainte de festivitatea de premiere, vor avea loc o şedinţă foto şi o tombolă la care participanţii la simpozion vor câştiga diverse premii, oferite de Facultatea de Inginerie Chimică şi Protecţia Mediului, Asociaţia Absolvenţilor Facultăţii de Chimie Industrială şi de sponsorii şi partenerii manifestării.