România a urcat trei locuri, până pe poziția 50 din 78, în topul țărilor cele mai conectate la lumea digitală, fiind însă în urma Cehiei, Sloveniei și Poloniei, potrivit rezultatelor studiului GfK Connected Consumer Index, publicate miercuri.
În clasamentul global al conectivității, Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) dețin constant, de doi ani, primele poziții. Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaș, sărind de pe locul al optulea, în 2015, pe al treilea prognozat pentru acest an.
Conform studiului, țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului, iar cel mai bine stă Cehia (locul 33, cu 541 de puncte), urmată de Slovenia (locul 35, 522 de puncte) și Polonia (locul 36, 518 puncte) Pe de altă parte, cel mai puțin conectate țări la lumea digitală sunt: România, Serbia și Ucraina. În același timp, România, Slovacia și Ungaria se bucură de cele mai dinamice evoluții, urcând fiecare cu câte trei poziții, în cazul țării noastre poziția actuală ocupată în clasament fiind cu numărul 50 și 322 de puncte, față de poziția 53 și 247 de puncte, consemnate în 2015.
În piețele dezvoltate — în primul rând Europa de Vest și America de Nord — motoarele de creștere au trecut, deja, la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii.
Astfel, dispozitivele wearables conduc, împreună cu automobilele conectate, iar o altă oportunitate importantă este tehnologia pentru casele inteligente.
GfK Connected Consumer Index este un indicator care măsoară cât de mult și de pe ce device-uri se conectează la conținutul digital consumatorii din 78 de țări și 8 regiuni ale lumii. Aceasta permite o comparație rapidă a gradului de conectivitate a locuitorilor din diferite regiuni și țări, oferind tendințe pentru ultimii cinci ani și o previziune pentru anul în curs.
Indicatorul ia în calcul 11 tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB — receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), iar baza indicelui începe de la 100 de puncte, media la nivel mondial din anul 2010.
Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este, de peste 14 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, respectiv Consumer Choices și Consumer Experiences.