Numărul utilizatorilor activi de telefonie mobilă înregistrați în România a crescut, în 2015, cu aproape 1%, până la 23,1 milioane, comparativ cu anul anterior, din care 12,5 milioane pe cartelele preplătite, reiese din Raportul ‘Comunicații mobile din România în 2015’, prezentat, luni, în cadrul unei conferințe de specialitate, de către președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), Cătălin Marinescu.
În acest context, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă la 100 de locuitori a depășit 116%, la finalul anului 2015.
La nivel general, în ceea ce privește telefonia mobilă, la sfârșitul anului 2015, în România erau 23,1 milioane de utilizatori activi ai acestor servicii, în creștere cu aproape 1% față de anul 2014.
Traficul total efectuat de către aceștia s-a majorat, anul trecut, cu 4% față de anul 2014, până la 69,5 miliarde minute. Pe acest segment, creșteri semnificative s-au înregistrat în cazul traficului internațional, respectiv cu 76%, până la 3,7 miliarde minute, și în traficul către alte rețele de telefonie mobilă (+64%, până la 14,9 miliarde minute).
Pe de altă parte, datele oficiale arată că traficul către rețele fixe a crescut cu 3%, iar traficul în rețelele mobile proprii a înregistrat o scădere de 9%.
Durata medie a unui apel de pe un terminal mobil, în anul 2015, a crescut la 2 minute și 32 de secunde, iar traficul de voce mediu realizat de către un utilizator activ a fost de 4 ore și 13 minute pe lună, cu 7 minute mai mult decât media înregistrată în anul 2014. Totodată, un utilizator a transmis, în medie, 74 de mesaje SMS pe lună.
Impactul telefoanelor inteligente și a aplicațiilor pe piața financiară sau cum au schimbat piața din România aplicații precum WhatsApp și Facebook sunt doar două dintre temele ce vor fi dezbătute în cadrul unei conferințe de specialitate organizată, luni, la București.