Breaking News

S-au încheiat Evaluările Naționale la clasele a IV-a și a VI-a

Evaluările naționale la clasele a IV-a și a VI-a s-au derulat, în județul Iași, în zilele de 23-24 mai 2016, respectiv 30-31 mai 2016, urmând ca cele de la clasa a II-a să închidă sesiunea de examene, în zilele de 6, 7 și 8 iunie 2016. După cum au declarat reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Iași, evaluările naționale la clasele a IV-a și a VI-a au vizat nivelul de dezvoltare al competențelor specifice de comunicare în limba română și într-o limbă străină, dar și al celor specifice matematicii și științelor. ”Testele oferă un feed-back cadrelor didactice și părinților, iar rezultatele vor fi folosite de C.N.E.E. pentru a realiza un raport anual. Prezența la examene a fost foarte bună, cadrele didactice au fost instruite cu privire la administrarea testelor, iar evaluarile s-au derulat până în prezent în cele mai bune condiții”, precizează reprezentanșii IȘJ Iași, într-un comunicat de presă. Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învăţământ este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a evaluărilor din respectiva unitate de învăţământ are obligaţia să solicite comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti nominalizarea unor cadre didactice din alte şcoli. Înainte de începerea procesului de evaluare, preşedintele din centrul de evaluare are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori. Fiecare test este evaluat de două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic. Rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei, fiind valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi prin informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. (E.M.)