Formularul de înregistrare în scop de TVA (088) își va menține intactă utilitatea, dar va deveni mai puțin antipatic și mai ușor de folosit, a declarat, marți, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoș Doroș, într-o conferință de specialitate.
Potrivit acestuia, ANAF face o evaluare a documentelor ce pot fi obținute de la alte instituții.
‘Suntem destul de înaintați în a face o evaluare referitor la ce documente putem obține de la celelalte instituții ale statului, în sensul în care să nu le mai cerem de la contribuabili — mă refer la contractele de sediu, de muncă, la cazier fiscal, datorii pe care administratorii firmelor care cer cod de TVA le au la fisc și așa mai departe, adică tot felul de instrumente pe care noi le putem folosi și până acum nu s-au folosit. Nu aș vrea să spun că nu s-au folosit dintr-o lipsă de preocupare sau delăsare, ci realitatea crudă e că deocamdată instituțiile pe partea asta de sistem informatic comunică încă destul de greu. Se fac eforturi mari la nivelul Registrului Comerțului și la nivelul ANAF, Ministerul Muncii. Toate sunt într-o reformă continuă, care nu a ajuns la un nivel suficient de bun ca să asigure o comunicare lină și fără problemă. Am făcut eforturi mari să ne putem conecta la bazele de date ale acestor instituții, să putem importa de acolo informațiile de care avem nevoie la momentul acordării unui cod de TVA’, a arătat oficialul ANAF.
Doroș a ținut să adauge că „ideea din spatele formularului va continua”.
‘Ideea care există în spatele acestui formular va continua. El trebuie să existe, este un filtru pentru intrarea în sistemul de TVA pe care toate statele din UE îl au și o să-l avem și noi în continuare. Singura preocupare pe care o avem este să ușurăm sarcina administrativă de completare a lui. O modificare importantă, anume cei din secțiunea 2, care până acum la modificarea unui sediu…, cei care au cod de TVA și care trebuiau să vină din nou să depună formularul ca și cum ar aplica din nou pentru cod de TVA, aceștia vor fii reevaluați în funcție de analiza de risc și de istoricul pe care îl avem spate și nu vor mai trebui să depună formularul decât cei care ies cu risc semnificativ. Formularul 088 își va menține utilitatea intactă, dar va deveni mult mai puțin antipatic și mai ușor de folosit’, a explicat Doroș.