Secretariatul Parlamentului Republicii Moldova va avea un nou Program de Dezvoltare Strategică. Documentul, care prevede prioritățile pentru perioada 2016-2019, a fost discutat ieri cu funcționarii din cadrul Secretariatului Parlamentului, informează MOLDPRES citînd Direcția comunicare și relații publice a Legislativului.
Direcțiile de dezvoltare stabilesc acțiunile de realizare, termenele și resurse prevăzute, care ar impulsiona modernizarea Secretariatului Parlamentului și ar creşte gradul de încredere a societăţii în activitatea Parlamentului. Prioritățile pe care și le asumă Secretariatul Parlamentului prevăd acordarea unei asistențe moderne și de calitate deputaților pentru ca Legislativul să-și realizeze eficient funcțiile sale, adaptarea structurii instituționale și funcționale a Secretariatului la solicitările crescînde ale Parlamentului, precum și consolidarea unei echipe de funcționari profesioniști, motivați, integri și eficienți în realizarea atribuțiilor. Între acțiunile prioritare se regăsesc implementarea conceptului sistemului informațional al Parlamentului, e-Parlament, eficientizarea mecanismelor de control parlamentar și de coordonare a procesului de integrare europeană, elaborarea unui mecanism eficient de comunicare între Parlament, Guvern și societatea civilă în procesul de elaborare a legislației etc.
”Secretariatul Parlamentului trebuie să asigure un nivel sporit de eficienţă, transparenţă şi performanţă, prin alinierea la cele mai bune practici internaţionale de comunicare, credibilitate şi bună guvernare. Documentul stabilește direcțiile prioritare de activitate pentru anii 2016-2019 și reprezintă rezultatul unor discuții de echipă la nivelul Secretariatului în obiectivul nostru de a edifica un Parlament deschis și orientat către cetățeni”, a menționat Secretarul general al Parlamentului, Ala Popescu.
Discuțiile au avut loc în cadrul unei instruiri organizate pentru funcționarii din cadrul Secretariatului Parlamentului cu ocazia Zilei funcționarului public, sărbătorită anual pe 23 iunie. Cu această ocazie, un grup de funcționari au primit diplome din partea Președintelui Parlamentului Andrian Candu pentru activitate desfășurată cu profesionalism și rezultate frumoase înregistrate.
Programul de Dezvoltare Strategică pentru anii 2016-2019 a fost elaborat în baza concluziilor și recomandărilor analizei funcționale desfășurate în cadrul Secretariatului Parlamentului de o echipă de experți, cu suportul PNUD.