Reprezentanții direcțiilor județene pentru cultură, ai teatrelor, muzeelor, filarmonicilor sunt încurajați de ministrul Culturii, Corina Șuteu, să se alăture campaniei publice de strângere de fonduri pentru achiziționarea operei brâncușiene „Cumințenia Pământului”.
„Ministerul Culturii, prin susținerea Guvernului României, desfășoară până la 30 septembrie 2016 campania ‘Brâncuși e al meu’ cu scopul achiziționării creației ‘Cumințenia Pământului’ a marelui sculptor român. Acest lucru se va întâmpla, după cum bine știți, printr-o subscripție publică națională care are ca scop nu numai colectarea efectivă a sumei necesare achiziției, dar și apropierea societății față de patrimoniul cultural ca element de identitate națională și de așezare valorică în raport cu alte culturi și națiuni”, se arată într-o scrisoare a ministrului Șuteu.
Potrivit Corinei Șuteu, această campanie „este cel mai mare proiect național dedicat culturii din România ultimelor decenii, iar acest lucru reprezintă pentru toate instituțiile publice de cultură, grupuri de creativi și artiști, uniuni de creație, oportunitatea de a contribui la consolidarea prezenței culturii ca subiect pe agenda publică și restabilirea rolului pe care aceasta îl are în coeziunea unei societăți”.
În acest sens, ministrul invită echipele din instituțiile publice de cultură, muzee, instituții de spectacol, biblioteci și centre culturale să susțină demersul inițiat de Ministerul Culturii și Guvern și „să se alăture activ și creativ” în campania „Brâncuși e al meu”.
„Publicul tuturor instituțiilor de cultură aflate în subordinea Ministerului Culturii trebuie informat asupra campaniei și importanței achiziționării sculpturii ‘Cumințenia Pământului’, tocmai pentru a face cunoscută această remarcabilă operă de artă”, punctează Șuteu.
„Prin acțiunile și evenimentele dumneavoastră ne ajutați să construim un context în care oamenii se pot informa singuri, pot interacționa emoțional cu poveștile acestei lucrări și pot să-și găsească motivația necesară pentru a dona”, se arată în scrisoarea trimisă de ministrul Culturii.
Corina Șuteu amintește că această campanie poate fi susținută prin expoziții, conferințe, concerte, spectacole, evenimente speciale dedicate achiționării „Cumințeniei Pământului”.
Există mai multe modalități prin care românii pot dona pentru achiziția operei: direct prin intermediul site-ului campaniei www.brancusiealmeu.ro, prin intermediul celui mai mare retailer online din România, eMag, unde românii pot cumpăra virtual, pe www.emag.ro, „Cumințenia pământului”, donând astfel în conturile campaniei pentru achiziția operei lui Constantin Brâncuși; virând lei, euro și dolari, prin transfer bancar sau prin depunere de numerar, în conturile deschise pe numele Ministerului Culturii de către băncile comerciale. Conturile sunt disponibile pe site-ul www.brancusiealmeu.ro.
Printre destinatarii scrisorii semnate de ministrul Culturii se numără Octavian Gordon — manager interimar, Biblioteca Națională a României, Anca Mitran — director general, Centrul Național al Cinematografiei, Călin Dan — Manager, Muzeul Național de Artă Contemporană al României, Sabin-Adrian Luca — manager, Muzeul Național „Brukenthal”, Narcis Dorin Ion — manager, Muzeul Național „Peleș” și Mihai Constantinescu — director Artexim.
Potrivit unei estimări publicate recent, până la 1 iulie, în urma campaniei, a fost strânsă suma de 267.595 de euro. Campania de colectă națională „Brâncuși e al meu” are ca țintă strângerea sumei de 6 milioane de euro din donații publice, până la sfârșitul lui septembrie. Acestei sume i se adaugă 5 milioane de euro alocate de Guvern, pentru ca opera lui Brâncuși să intre în proprietatea statului, după achiziționarea de la proprietarii săi.