Vânzările mondiale realizate de producătorul auto nipon Toyota în primele șase luni ale acestui an au fost inferioare celor înregistrate de rivalul german Volkswagen AG, afectat de scandalul emisiilor, transmit MarketWatch, DPA și Bloomberg.
În primul semestru din 2016, Toyota (împreună cu subsidiarele sale Daihatsu și Hino) a vândut 4,99 milioane de vehicule la nivel mondial, în scădere cu 0,6% comparativ cu primul semestru din 2015, în timp ce grupul Volkswagen a vândut pe plan global 5,12 milioane de unități.
Toyota este afectată de întreruperea producției în Japonia din cauza cutremurelor din aprilie și de o explozie care a avut loc în luna mai la oțelăria deținută de una dintre companiile sale afiliate.
Aceste pierderi de producție vor pune sub semnul întrebării capacitatea Toyota de a-și păstra pentru al cincilea an consecutiv poziția de cel mai mare producător auto mondial, având în vedere că rivalul Volkswagen profită de creșterea vânzărilor în China și Europa.
Joi, grupul Volkswagen a anunțat că profitul înainte de taxe a scăzut la 4,8 miliarde de euro în primul semestru din 2016, de la 7,7 miliarde de euro în perioada similară din 2015.
Veniturile grupului german au scăzut la 107,9 miliarde de euro în primele șase luni ale acestui an, de la 108,8 miliarde de euro în perioada similară din 2015.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.