Poșta Română a contribuit, în doi ani, cu peste 160 de milioane de euro la bugetul statului

 

Compania Națională Poșta Română a contribuit, în 2014 și 2015, cu 163 de milioane de euro la bugetul statului, bani ce reprezintă impozit pe profit, TVA aferentă contractelor comerciale, contribuție la bugetul de stat și la bugetele de asigurări sociale, informează, marți, CNPR.

În plus, Poșta Română a achitat integral, în iunie 2016, creditul de 100 de milioane de lei contractat la Eximbank în martie 2014.

Operatorul național de servicii poștale a virat la bugetul general consolidat, anul trecut, 334,6 milioane de lei (74,9 milioane de euro) din care 23%, respectiv 76 de milioane de lei (17 milioane de euro), constituind TVA aferentă contractelor comerciale. Contribuțiile la bugetele de asigurări sociale reprezintă 61,6%, respectiv 206 de milioane de lei (46,2 milioane de euro). De asemenea, impozitul pe profit achitat pentru anul 2015 se ridică la 10,5 milioane de lei (2,36 milioane de euro).

„Poșta Română depune eforturi substanțiale pentru menținerea disciplinei financiare și pentru asigurarea unui raport pozitiv între veniturile și cheltuielile companiei. Anii de risipă și de gestionare defectuoasă a resurselor financiare ale companiei atârnă greu în activitatea operatorului de servicii poștale. Cu toate acestea, Poșta Română a reușit să crească bugetul alocat investițiilor, esențiale pentru creșterea calității serviciilor și pentru implementarea unor proiecte noi”, a spus Alexandru Petrescu, directorul general al Poștei Române.

Poșta Română a încheiat anul 2015 cu un profit operațional de 6,8 milioane de lei. Rezultatul final a fost afectat negativ de amenda Consiliului Concurenței (33 de milioane de lei), pentru fapte presupus a fi săvârșite în perioada 2011 — 2012 și pe care Poșta Română a contestat-o în instanță. În bugetul de venituri și cheltuieli al companiei pentru anul 2016 este prevăzut un rezultat brut pozitiv de 4 milioane de lei.

Printre obiectivele companiei, pentru perioada 2015 — 2019, se află realizarea de profit anual cel puțin la nivelurile prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli al Poștei Române, modernizarea informatică și informațională, dar și creșterea satisfacției clienților.

Poșta Română este o companie națională înființată conform Legii 31/1990, nu o instituție publică.