Frecvența cu care se produc accidente pe șoselele românești este de două ori mai mare decât media europeană, aproximativ 7 din 100 de mașini înmatriculate în România fiind implicate în fiecare an într-un accident.
Conform unui comunicat al Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR) remis miercuri AGERPRES, aceste statistici au dus la colaborarea cu Institutul de Studii Financiare pentru profesionalizare a ocupației de ‘inspector de specialitate daune’, prin elaborarea primului standard ocupațional pentru această profesie, având cod COR 241248.
Acest standard impune un plan de pregătire profesională pentru inspectorii de daune, menit să le dezvolte nu doar competențele profesionale tehnice, ci și abilitățile de comunicare cu asigurații și păgubiții. În plus, standardul ocupațional include și criterii de evaluare a competențelor necesare inspectorilor de daune.
‘Companiile de asigurări știu cât de importanți sunt oamenii care evaluează daunele, ca principală interfață dintre companie și persoana păgubită. Investițiile continue pe care le fac companiile de asigurări în expertiza și profesionalismul inspectorilor de daună pot face diferența dintre o soluție bună și rapidă la o situație neplăcută și prelungirea acesteia. Tocmai de aceea UNSAR și companiile membre susțin toate eforturile de profesionalizare a inspectorilor de daune’, a declarat directorul general al UNSAR,Florentina Almăjanu.
În cadrul companiilor membre UNSAR lucrează în prezent peste 750 de inspectori de daune, dintre care mai mult de 75% (peste 550) sunt ingineri cu specializări tehnice — auto, mecanică, tehnologia construcțiilor de mașini, iar restul sunt specializați la locul de muncă prin programe complexe de pregătire teoretică și practică.