Liderii de sindicat ai Volkswagen AG au declarat miercuri că nu au ajuns încă la un acord cu reprezentanții conducerii privind reducerile de costuri la divizia auto, dezmințind astfel informațiile apărute anterior în publicația lunară germană Manager Magazin, transmite Reuters.
Manager Magazin anunțase că sindicatele de la VW au ajuns la un acord cu reprezentanții conducerii pentru reduceri de costuri de cinci — șase miliarde de euro (5,5 — 6,6 miliarde de dolari) la brandul Volkswagen până în 2025. De asemenea, în următorul deceniu forța de muncă ar urma să fie redusă cu 10.000 — 20.000 de persoane, prin pensionări anticipate.
Consiliul angajaților, care deține aproape jumătate din locurile din Consiliul de Supervizare al VW, încearcă să evite concedieri masive la cel mai are producător auto european.
Volkswagen a pus deoparte 17,8 miliarde de euro (19,8 miliarde de dolari) pentru a acoperi costurile legate de scandalul emisiilor pe plan global.
Volkswagen a anunțat recent că va plăti 16,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.