Un tren de marfă încărcat cu azotat de amoniu a deraiat la intrarea în stația Ditrău, fără să existe pericol de explozie, patru dintre vagoane sărind de pe șine.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Harghita, Alina Ciubotariu, a declarat că este vorba de un tren cu două locomotive și 24 de vagoane și, din primele informații, patru dintre ele au deraiat, fără să se fi răsturnat.
Potrivit sursei citate, azotatul de amoniu este încărcat în saci de 600 kg, care sunt izolați și nu prezintă pericol de explozie.
La fața locului se află o autospecială cu apă și spumă de la Detașamentul ISU Gheorgheni, fiind așteptată sosirea comisiei de investigații de la Regionala CFR Brașov, care va stabili cauzele producerii accidentului.
Toate vagoanele vor fi verificate, iar cele deraiate urmează să fie repuse pe șine.
Circulația feroviară între Gheorgheni și Toplița este întreruptă, două trenuri fiind oprite în stațiile Lăzarea și Toplița.
Reprezentant Azomureș: Trenul deraiat la Ditrău este încărcat cu îngrășăminte complexe, fără grad de risc
Purtătorul de cuvânt al companiei Azomureș, Ovidiu Maior, a precizat, pentru AGERPRES, că trenul marfar care a deraiat joi la Ditrău, în județul Harghita, este încărcat cu îngrășăminte complexe, fără grad de risc la transport, nu cu azotat de amoniu, așa cum au comunicat autoritățile.
Acesta a precizat că trenul a plecat în cursul dimineții de la firma Azomureș din Târgu Mureș și se îndrepta către Constanța, iar conținutul transportului a fost comunicat în mod normal CFR-ului.
„A plecat de la noi, dar nu este vorba de azotat de amoniu, ci de îngrășăminte complexe, care nu sunt în clasă de risc pentru transport. În mod normal, fiecare vagon trebuie să aibă un marcaj specific, de la noi știm că au plecat în regulă. Fiecare tren este comunicat către CFR și se știe ce se transportă”, a afirmat Ovidiu Maior.
Acesta a mai spus că este posibil ca pe unele vagoane să fie stickere deteriorate de pe transporturi mai vechi, dar întotdeauna CFR este informat în legătură cu ceea ce conține transportul.
Șeful Centrului Operațional ISU Harghita, col. Ovidiu Dudu, a declarat pentru AGERPRES că din ceea ce a comunicat CFR, dar și din inscripționările de pe vagoane, a reieșit că ar fi vorba de azotat de amoniu.
„După inscripționările care sunt pe vagoane și ceea ce ne-a comunicat și CFR, este azotat de amoniu, plecat de la Târgu Mureș, care mergea la Constanța. Aceasta este informația care a venit la noi de la CFR”, a declarat colonelul Ovidiu Dudu.
Acesta a mai precizat că circulația feroviară în zonă a fost reluată, după ce marfarul a fost tras pe o linie secundară. De asemenea, cele patru vagoane deraiate, dar care nu s-au răsturnat, urmează să fie repuse pe șine.
O comisie de la CFR investighează cauzele care au dus la producerea accidentului.
CFR Marfă: 4 vagoane ale unui tren încărcat cu îngrășăminte chimice au deraiat; nu sunt scurgeri de conținut
Patru vagoane din compunerea unui tren încărcat cu îngrășăminte chimice au deraiat joi pe raza Sucursalei CRF Marfă Brașov, la intrarea în stația Ditrău, informează CFR Marfă.
Compania precizează că nu sunt scurgeri de conținut din vagoane și nu există un impact asupra mediului.
Trenul avea în compunere 24 de vagoane și circula pe relația Târgu Mureș — Constanța.
„La fața locului s-au deplasat echipe ale CFR Marfă și AGIFER (Agenția pentru Investigare Feroviară Română) precum și echipe de intervenție ale CFR SA pentru repunerea pe șine a vagoanelor deraiate și stabilirea motivelor care au dus la deraierea acestora. CFR Marfă împreună cu celelalte autorități feroviare întreprind toate măsurile operative necesare având drept scop reluarea circulației traficului de călători și de mărfuri în condiții de siguranță”, subliniază CFR Marfă în comunicat.
AGERPRES