Breaking News

R.Turcan (PNL):Nu mai credem în soluţiile PSD pentru educaţie, pentru că condus Ministerul Educaţiei 19 ani

Deputatul PNL Raluca Turcan a declarat miercuri, la Craiova, că liberalii nu mai cred în soluţiile PSD pentru educaţie, întrucât timp de 19 ani din 26 a condus Ministerul Educaţiei, iar dacă ar fi avut soluţii le-ar fi putut oferi şi nu s-ar fi opus constant creşterii standardelor de performanţă şi calitate în sistemul de educaţie.

Turcan a afirmat că există mai multe proiecte, precum cel al manualelor gratuite pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a sau al decontării transportului pentru elevii navetişti care au fost blocate de PSD şi care au fost rezolvate de către Guvernul Cioloş.

„PNL nu mai crede în discursul celor din PSD când vorbesc despre educaţie, pentru că 19 ani din 26, PSD a condus ministerul Educaţiei. Nu poţi să îi crezi când vorbesc despre politizare, despre abandon şcolar, despre inechitate, despre salarii mici, pentru că dacă aveau soluţii le puteau oferi. Iar în ultimii trei ani de zile, pe un program de guvernare pregătit în detaliu, dublat de iniţiative legislative în Parlamentul României, PSD s-a opus constant creşterii standardelor de performanţă şi calitate în sistemul de educaţie şi avem exemple concrete de proiecte blocate de majoritatea PSD şi rezolvate de premierul Dacian Cioloş: manuale gratuite pentru elevii din clasele a XI-a şi a XII-a, proiect al PNL pentru care am militat trei ani de zile în Parlament, blocat cu obstinaţie de PSD şi rezolvat de premierul Dacian Cioloş şi de anul acesta toţi elevii de clasele a XI-a şi a XII-a au manuale gratuite. De asemenea, e vorba de transportul şcolar gratuit pentru elevii navetişti: proiect blocat de PSD trei ani de zile în Parlament şi rezolvat de Dacian Cioloş, iar din anul şcolar 2016-2017 elevii navetişti vor avea transport gratuit”, a precizat Raluca Turcan într-o conferinţă de presă.

Totodată, ea a vorbit despre înlocuirea programului „Cornul şi laptele” cu o masă diversificată.

„Un proiect blocat este înlocuirea Programului ‘Cornul şi laptele’, un program pentru care PNL a militat trei ani de zile în Parlament cu un proiect de alimentaţie diversificată pentru fiecare copil în şcoală, întrucât ‘Cornul şi laptele’ s-a transformat într-o risipă. PSD s-a opus, iar anul acest Guvernul Cioloş a preluat iniţiativa PNL şi în acest moment 30.000 de copii din România beneficiază de proiectul pilot de alimentaţie diversificată în şcoală şi de anul viitor acest program va fi generalizat pentru toate şcolile din România”, a spus Turcan.

Raluca Turcan a mai afirmat că PNL crede că cel mai bun program antisărăcie pe care îl poate avea România este un program axat pe educaţie care produce efecte solide constante de echitate, incluziune şi performanţă în societate, în condiţiile în care situaţia de până acum din domeniul educaţiei este „alarmantă”.

„Avem 32% rata şomajului în rândul tinerilor, avem 700.000 de tineri în afara sistemului şcolar, care sunt împinşi la periferia societăţii şi condamnaţi la sărăcie, avem 37% analfabeţi funcţional”, a explicat Turcan.

Deputatul liberal a calificat situaţia plagiatelor drept „un flagel înfiorător în sistemul universitar”, de care toată societatea pare marcată, punctând că nu se putea ajunge la o asemenea amploare a plagiatelor în România dacă nu exista „o conivenţă între conducerea ministerului şi oameni din fruntea universităţilor care au transformat unele universităţi în feude personale”.

„Din nefericire, banii atraşi în multe instituţii de învăţământ din România nu se regăsesc în calitatea actului didactic. Avem politizare în şcoala românească şi avem multă inechitate la nivel de masă. Într-adevăr, în sistemul de învăţământ românesc există şi vârfuri în rândul profesorilor şi elevilor, însă din nefericire la nivel de masă există grave probleme la care noi, PNL, avem răspunsuri”, a mai afirmat Raluca Turcan.

Deputatul PNL a afirmat că programul PNL pentru educaţie vizează creşterea numărului de şcoli profesionale, în parteneriat cu mediul de afaceri care va primi facilităţi fiscale în acest sens, astfel încât învăţământul profesional să devină un traseu educaţional asumat în urma căruia tinerii să înveţe o meserie; remodelarea curriculei şcolare, astfel încât tinerii să înveţe în funcţie de cerinţele pieţei muncii, de sistemele de evaluare existente şi de criteriile de competitivitate externă la care România trebuie să răspundă; examene de admitere la liceu; bacalaureat diferenţiat în funcţie de traseul educaţional asumat; evaluarea externă a universităţilor; finanţarea acestora să se facă în funcţie de performanţă, incluziune; motivarea şi stimularea profesorilor la intrarea în sistem şi pregătirea acestora, astfel încât în corpul profesorilor din România să fie bine pregătit şi să îşi facă datoria; depolitizarea sistemului şi scoaterea sistemului de educaţie din preocupările strict electoraliste.

 www.agerpres.ro