Compania Ford a demarat pregătirea mai multor secții ale fabricii din Craiova pentru lansarea producției modelului EcoSport, care este planificată pentru toamna acestui an.
Potrivit unui comunicat al companiei remis AGERPRES, transformarea din interiorul fabricii a început deja și modificări importante au fost realizate în timpul perioadei de remont din iarnă în două secții principale ale fabricii, și anume „montaj general” și „caroserii”, modificări care fac parte din investiția suplimentară de 200 de milioane de euro anunțată de Ford în luna martie a anului trecut pentru a fabrica noul SUV compact EcoSport la Craiova.
„Secția caroserii, unde în prezent funcționează 320 de roboți pentru a sprijini producția B-MAX, trece acum prin schimbări semnificative, deoarece 190 de noi roboți multifuncționali sunt în curs de instalare, iar acest lucru va avea contribuții cantitative și calitative majore asupra produsului final. Aproape jumătate din investiția anunțată pentru lansarea producției modelului EcoSport este folosită în secția caroserii, care este una dintre cele mai avansate secții din punct de vedere tehnologic din sistemul de producție Ford pe plan global”, se precizează în comunicat
Alte schimbări relevante au fost aduse în secția montaj general, unde în prezent se produce un B-MAX la fiecare 100 de secunde, și unde linia de finiție a fost extinsă, lăsând loc noilor stații de lucru necesare pentru fabricarea modelului EcoSport.
„Suntem la zi cu tot ceea ce ține de procesul de transformare a fabricii de la Craiova, care este din ce în ce mai mai aproape să primească noul model EcoSport pe liniile sale de producție. Echipele noastre sunt pe deplin dedicate să asigure o lansare excelentă a produsului cu atât mai mult cu cât vrem să arătăm că fabrica de la Craiova este ‘căminul’ potrivit pentru noul EcoSport datorită oamenilor și operațiunilor excelente de care Ford dispune aici”, afirmă John Oldham, președintele Ford România, în comunicatul de presă.
De la preluarea fabricii din Craiova în 2008, Ford a investit aici peste 1 miliard de euro în producția de vehicule și motoare. În prezent 2.630 de angajați lucrează pentru a susține producția monovolumului de clasă mică Ford B-MAX cât și a motorului EcoBoost de 1,0 litri — singurul motor din lume care a câștigat premiul „Motorul Internațional al Anului” pentru 3 ani consecutiv la toate categoriile de decernare a distinsului premiu și 5 ani consecutiv la categoria „Cel mai mic motor sub 1 litru”.