Guvernul de la Londra va discuta în mod regulat cu Ford pentru a se asigura că fabrica de motoare din Țara Galilor va face în continuare parte din „succesul” producătorului auto în Marea Britanie, după ieșirea țării din Uniunea Europeană, a afirmat miercuri premierul Theresa May, transmite Reuters.
Cel mai mare sindicat din Marea Britanie și-a exprimat îngrijorarea că peste 1.000 de locuri de muncă ar putea fi desființate la fabrica Bridgend, deținută de Ford în Țara Galilor, în pofida reasigurărilor primite de la grupul auto american că și în următorii ani va avea nevoie de același personal.
„Miniștrii s-au angajat în discuții cu diverse companii din sectorul auto, inclusiv Ford și alți producători auto. Aproximativ o treime din motoarele Ford sunt produse în Regatul Unit și fabrica Bridgend are un rol important. Am avut întâlniri cu Ford, vom continua să discutăm în mod regulat cu Ford în privința metodelor prin care Executivul poate ajuta compania să aibă succes în continuare”, a afirmat Theresa May în Parlament.
Veniturile realizate de Ford în 2017 vor fi afectate de un impact întârziat de cel puțin 600 milioane de dolari, apărut ca urmare a deciziei Marii Britanii de a ieși din Uniunea Europeană, ceea ce înseamnă că profiturile record realizate anul trecut de Ford în Europa nu vor mai fi atinse, a anunțat recent directorul general al Ford Europa, Jim Farley.
Acesta a explicat că în acest an compania nu va mai beneficia de protecția împotriva fluctuațiilor cursului de schimb.
„Atunci când a avut loc Brexitul am fost protejați pe deplin în primul trimestru cu un curs de schimb puternic. Pe măsură ce ne apropiem de restul anului, în special în a doua jumătate, ne confruntăm cu efectele deprecierii lirei”, a spus Jim Farley.
Ford este cel mai mare producător de motoare auto și, de asemenea, cea mai bine vândută marcă de automobile din Marea Britanie, cu o cotă de piață de 12%. În 2016, lira sterlină s-a depreciat semnificativ față de dolar și euro, din cauza incertitudinilor legate de Brexit.
Compania are 14.000 de angajați în Marea Britanie și 25.000 în Germania. Ford produce motoare la două uzine din Marea Britanie pentru vehiculele care sunt asamblate în Europa continentală și care, ulterior, sunt vândute în Marea Britanie. O liră sterlină mai slabă afectează profitabilitatea vehiculelor care au componente evaluate în euro.
Lira sterlină este „singurul risc major” cu care Ford se confruntă în Europa, a subliniat Jim Farley.
„Credem că ar putea să se ridice la 600 de milioane de dolari în acest an”, a mai spus Farley.
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajați și 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent și pe piața din România.