Ministerul Educației nu este în măsură să facă anul acesta evaluarea școlilor doctorale, a declarat, marți, ministrul Pavel Năstase, subliniind că este nevoie de instrumente și resurse financiare.
„Aceste școli doctorale nu au fost niciodată evaluate. Anul acesta se referă la o situație de fapt. Nu cred că suntem în măsură ca anul acesta să facem această evaluare a școlilor doctorale. Deci, ne trebuie instrumentele respective, ne trebuie resursele financiare necesare ca să facem o asemenea evaluare. Nu este o rea-voință din partea noastră, este o situație de fapt pe care trebuie să o înțelegem și să o pregătim foarte bine, ca peste un an de zile să avem o evaluare reală a școlilor doctorale”, a afirmat Năstase la audierea sa în Comisia pentru învățământ a Camerei Deputaților.
El a prezentat prioritățile pentru învățământul superior, menționând că cea mai importantă este clasificarea universităților și ierarhizarea proceselor de studii.
„Mâine (miercuri — n.r.) vom avea o întâlnire de lucru cu rectorii și președinții senatelor din toate universitățile din România, unde vom dezbate și această problemă. (…) Avem de asemenea școlile doctorale, care trebuie să le acredităm, ele sunt în momentul de față acreditate într-un fel provizoriu până la începerea anului universitar”, a adăugat Năstase.
El a spus că ministerul are în lucru un proiect care vizează o nouă lege a Educației, dar și mai multe acte normative.
„Dorim să colaborăm cu Președinția României, unde există un proiect „România educată”, dorim să colaboram cu Academia Română, care are o strategie care se numește „Școala și educația în viziunea Academiei Române”. Plecăm de la ceea ce există și, pe baza unei analize de tip diagnostic, care o numim noi ‘starea educației’ și care se va realiza prin intermediul unui proiect pe fonduri europene pe care îl vom accesa, vom reuși să obținem informațiile și cunoștințele necesare astfel încât să putem să producem și să răspundem acestor provocări”, a mai spus Năstase.