Breaking News

Câștigătorii Shakespeare School Essay Competition, premiați

 

Asociația Shakespeare School pentru Educație a premiat, luni, cele mai bune 24 de eseuri intrate în finala celei de-a IX-a ediții a Shakespeare School Essay Competition.

La concurs s-au înscris peste 3.700 de elevi din 500 de localități din toată țara, a declarat Adriana Alionte, fondatoarea Shakespeare School, precizând că tema ediției din acest an a fost „Are video games addictive activities… or mind sports?”.”Tema concursului se pare că a avut mare succes, de aceea și numărul de câteva mii de participanți. Ne-am tot gândit, oare ce ar fi de interes pentru această generație digitală, pasionată de calculator, de gadgeturi și așa mai departe și unul dintre profesorii noștri a venit cu ideea unei teme legate de jocurile de video — dependență sau sport al minții. Eram foarte nerăbdătoare să văd părerea tinerilor, pentru că mulți părinți sau adulți spun că prea multe jocuri video dau dependență. E, se pare că există destul de multă înțelepciune în rândul celor care au participat la această competiție, pentru că am întâlnit de foarte multe ori această idee a folosirii jocurilor video cu măsură. (…) Concluziile multora dintre autorii eseurilor au fost: (…) da, sunt bune și au o parte benefică pentru că dezvoltă atenția, logica, puterea, dau concentrare, dar totul trebuie făcut cu măsură”, a afirmat Adriana Alionte.

Shakespeare School Essay Competition s-a desfășurat pe două categorii de vârstă, respectiv 11 — 14 ani și 15 — 19 ani.

Juriul competiției, compus din profesori de la Shakespeare School, a selectat, în prima etapă, 30 de eseuri, din cele peste 3.700 primite, iar după proba interviurilor au fost aleși cei 24 de câștigători, a precizat Adriana Alionte.

La categoria 11 — 14 ani premiul I a fost câștigat de Mara Vasile de la Școala Gimnazială Herăstrău, din București. Pe locul al II-lea s-au clasat Matei Cristea de la Clubul Copiilor Sector 6 — București și Cătălin Neagu de la Școala Gimnazială „Alexandru Odobescu” din Urziceni, județul Ialomița, iar pe locul al III-lea s-au aflat Andrada Predescu de la Școala Gimnazială „Alexandru Davilla” din Pitești, județul Argeș, și Oriana Dumitru, de la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din București.

La aceeași categorie de vârstă s-au mai acordat Premiul de originalitate — Maria Ruxandra Popescu, de la Școala Gimnazială nr. 149 București, și Eduard Cîmpeanu, de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Ploiești, județul Prahova — și câte un premiu special pentru Andrei Grigore de la Școala Gimnazială nr. 81 din București, Denisa Drăgoi, de la Școala Gimnazială nr. 3 din Râșnov, județul Brașov, Darius Petre Giurcă de la Școala Gimnazială Novaci, din Novaci, județul Gorj, și Maria Pleșea, de la Școala Gimnazială nr. 2 din Videle, județul Teleorman.

La categoria de vârstă 15 — 19 ani premiul I a fost câștigat de Maria Anne-Lisa Zibileanu, de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Tulcea. Locul al II-lea a fost ocupat Iulia Diana Sasu, de la Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu” din Constanța, și Radu Diaconescu, de la Colegiul Național „Sf. Sava” din București. Pe poziția a III-a s-au clasat Ioana Cristina Popa, de la Colegiul Național „Cantemir Vodă” din București, și Rareș Calotă, de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică (ICHB) din București.

Tot la aceeași categorie de vârstă s-au mai acordat Premiul Juriului — Alexandra Iliuță de la Colegiul Național „Gheorghe Țițeica” din Drobeta Turnu Severin, județul Mehedinți, și Gabriel Ionescu, de la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București — și câte un premiu special pentru Erminia Popa, de la Colegiul Național „Carol I”, din Craiova, județul Dolj, și Andreea Hodiș, de la Liceul Teoretic „Ana Ipăescu” din Gherla, județul Cluj.

Câștigătorii locurilor I la cele două categorii au primit, din partea organizatorilor, o tabără de două săptămâni la Londra, la University College of London (UCL). Toți premiații au primit, pe lângă diplome și medalii, și cursuri de limba engleză la Shakespeare School, taxe de înscriere la examene Cambridge, cărți, dicționare, vouchere și multe altele.

În cadrul evenimentului s-au mai acordat un premiu de excelență — Trofeul Shakespeare School Essay Competition, care a revenit Inspectoratului Școlar al Municipiului București pentru cei mai mulți reprezentanți în concurs, și distincția Certificate of Excellence, profesorului cu cei mai mulți elevi înscriși în competiție — profesorul Violeta Ivanof de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Tulcea.

Profesoara Violeta Ivanof a primit, de asemenea, și o tabără de două săptămâni în Marea Britanie cu un grup de copii, ca group leader, au anunțat organizatorii concursului.

La eveniment a participat și antreprenorul Cristian Onețiu, ambasadorul competiției din acest an.

Agenția Națională de Presă AGERPRES a fost partener media al evenimentului.