CFR SA derulează în prezent lucrări de întreținere, reparații curente și capitale la infrastructura feroviară în valoare totală estimată la 141,6 milioane lei, numărul șantierelor deschise ridicându-se la 48, informează, joi, compania.
Potrivit unui comunicat al CFR SA, aceste lucrări vizează ridicarea restricțiilor de viteză și îmbunătățirea condițiilor de călătorie, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri proprii ale companiei și de la bugetul de stat.
Astfel, în jumătatea de sud a țării, pe raza Regionalelor CF Galați, Constanța, București, Craiova și Timișoara sunt operaționale 17 șantiere pentru lucrări de reparații la linii, aparate de cale, poduri, podețe și clădiri de stații. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 35,5 milioane lei.
Secțiile de cale ferată în lucru sunt: Videle-Ciolpani (lucrări de reparații, poduri, podețe și de consolidare terasament la km 53+220-53+260), Giurgiu-Videle (reparații podeț de la km 53+570), secțiile Racordare Buciumeni-Mogoșoaia și Chitila-Băneasa (lucrări de reparații și întreținere linii), Chitila-Pitești, Vadu Lat — Zăvestreni și stațiile Ghergani (linia II), București Nord (linia III Grivița), București Triaj (liniile 8D2 și 9D2) și București-Grivița, Videle-Orșova (reparații pod km 266+999), Lainici-Pietrele Albe (reparații linii la km 101+875-104+000), Măldăeni-Mihăești-Radomirești (reparații linii directe din stații), Călimănești-Cozia (reparații linii km 312+700-313+100), intervalul de stații Golești-Piatra Olt (reparații linii km 95+614-154+461 și în stațiile Ciolpani, Gălățeni, Caracal și Roșiori Nord, în zona aparatelor de cale sau pe liniile directe, intervalul de stații Banu Mărăcine-Malu Mare (fir I), Leu-Malu Mare (fir I), Vârciorova-Orșova (km 383+600-384+500) și în stațiile Filiași și Răcari (reparații linii directe și în zona aparatelor de cale), stația CF Mangalia (reparații linie CF în curbă și înlocuirea traverselor de lemn cu traverse de beton), intervalul de stații Cataloi-Tulcea Mărfuri (reparații linie CF în curbă și înlocuirea traverselor de lemn cu traverse de beton), stația Timișoara Nord (lucrări de reparații tunel pietonal, spații de exploatare și holul caselor de bilete), stațiile Brad și Petroșani (reparații capitale clădire), Ilia-Lugoj (reparații și refacție parțială de traverse), Orșova-Jimbolia (reparații capitale la podul de la km 397+886).
În centrul țării, pe raza Regionalei CF Brașov, sunt operaționale 12 șantiere pentru lucrări de reparații la linii, la instalațiile de dirijare a traficului (SCB/CED/BLA), aparate de cale, poduri, podețe și clădiri de stație. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 47,4 milioane de lei.
Lucrări se desfășoară în stațiile: Ghimbav, Ghimbav-Codlea, Codlea, Codlea-Dumbrăvița, Dumbrăvița-Vlădeni, Vlădeni-Brădet, Brădet, Șercaia, Făgăraș-Voila, Voila, Voila-Ucea, Ucea, Ucea-Arpaș, Răstolița, Gălăuțaș, Subcetate Mureș, Lazărea, Gheorghieni, Voșlobeni, Brașov, Sighișoara, Alba Iulia, Augustin, Racoț, Rupea și pe distanțele Siculeni-Mihăileni, Miercurea Ciuc-Siculeni, Siculeni-Mădăraș, Timișu de Sus-Dârste, Racoț-Rupea — reparații la instalațiile de dirijare a traficului (SCB/CED/BLA).
De asemenea, pe secția CF Miercurea Sibiului-Cunța (km 52+244-61+582) se execută reparații la linie, la podul de la km 89+476 și podețul de la km 101+727 între Brașov și Podu Olt se fac reparații la infrastructură, în stația Brașov sunt în derulare reparații la clădirea de călători și la tunelul pietonal. Lucrări mai au loc în stațiile Stânceni, Târgu Mureș Sud, Deda, Vânători, Sighișoara și pe intervalul Podu Olt-Tălmaciu-Șelimbar de la km 372+000 la km 387+300, dar și între stațiile Sibiu și Copșa Mică, unde se repară podețul de la km 422+512 și se amenajează albia la podeț.
În partea de nord a țării, pe raza Regionalelor CF Cluj și Iași, sunt operaționale 16 șantiere pentru lucrări de reparații la linii, aparate de cale, poduri și tuneluri. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 58,7 milioane lei.
În această zonă, lucrări sunt la linia Valea Vișeului-Petrova (reparații capitale la tunel Runcu), linia Iza-Vișeul de Jos (consolidare portal de ieșire tunel Drăgoioasa), secția Apahida-Cluj Napoca — reparații pod km 493+018 (proiectare și execuție), secția Lăpușel-Baia Mare (reparații capitale la pod km 172+603), secția Apahida-Jucu (reparații linie fir II de la km 0+727 la km 8+483), secția Călărași Turda-Valea Florilor (fir I+II) și în stațiile Vadu Crișului, Tileag, Episcopia Bihor și Oradea (lucrări de consolidare linii și aparate de cale), secția Pașcani-Iași (lucrări de refacție și ciuruire de la km 52+000 la km 61+000), secția Măgura Ilvei-Ilva Mare (lucrări de reparații prin înlocuire traverse de lemn și completare cu material mărunt de cale de la km 21+637 la km 22+050), secția Ploiești-Vicșani (lucrări de reparații prin înlocuire traverse de lemn și completare cu material mărunt de cale linii din stațiile Vicșani și Dornești), secția Prisaca Dornei-Câmpulung Est (lucrări de reparații prin înlocuire traverse de lemn și completare cu material mărunt de cale de la km 60+640 la km 61+050), stația Suceava Nord (reparații clădire de călători).
„Menționăm că lucrările de reparații și consolidare a elementelor infrastructurii feroviare se vor executa în paralel cu asigurarea traficului în condiții optime pe toate segmentele de cale ferată menționate și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de călătorie prin creșterea vitezei de circulație și a gradului de confort”, spune CFR SA.
Compania Națională de Cai Ferate CFR SA este compania care administrează infrastructura feroviară publică.