Peste 100 de producători autohtoni din mai multe regiuni ale țării vor participa, în perioada 10-15 octombrie, la un târg organizat în Capitală pentru a sărbători, în premieră, „Ziua Națională a produselor agroalimentare românești”, informează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, „Ziua Națională a produselor agroalimentare românești” se sărbătorește, în premieră, pe data de 10 octombrie 2017, ca urmare a adoptării Legii nr. 168/2017 de către Parlamentul României. În cadrul acestei campanii se urmărește promovarea produselor obținute pe teritoriul României din materii prime de bază provenite de la producători români.
În București, evenimentul susținut de MADR și Primăria Capitalei va fi marcat în Parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle, printr-un Târg de produse agroalimentare românești la care vor participa peste 100 de producători autohtoni din mai multe regiuni ale țării.
Aceștia vor aduce, spre vânzare, preparate din carne — cârnați, virșli, salam, untură, jumări din carne de porc, slănină, jambon din porc Mangalița și Bazna, produse de panificație și patiserie (cozonac secuiesc, plăcinte, turtă dulce, prăjituri, tort, doboș, ruladă de ciocolată, saleuri, cozonac etc), brânzeturi și produse lactate (sana, iaurt, kefir, cașcaval, brânză topită, brânză de oaie și de bivoliță, cașcaval afumat și neafumat, smântână, telemea etc).
Pe lângă produsele agroalimentare românești, producătorii vor aduce și flori, produse cosmetice realizate din uleiuri vegetale, obiecte de decor realizate de meșteșugari și meșteri populari precum ceramică de Horezu sau Corund, ii din borangic, ii de Breaza, opinci, costume populare oltenești, obiecte decorative din lemn, icoane, păpuși, linguri.
„Ziua Națională a produselor agroalimentare românești” va fi marcată în toată țara prin organizarea de programe și manifestări educative, de voluntariat, cu caracter social și științific, consacrate promovării produselor agroalimentare românești și câștigării încrederii consumatorului.
AGERPRES