Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut în ianuarie pentru a zecea lună consecutiv, pe fondul reducerii încrederii consumatorilor şi al incertitudinilor privind viitorul vehiculelor cu motoare diesel, transmite Reuters.
Livrările au scăzut luna trecută cu 6,3%, la 163.615 unităţi, în condiţiile în care vânzările de autoturisme cu motoare diesel au înregistrat o scădere de 25,6%, a anunţat luni Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT). În topul celor mai bine vândute modele în ianuarie se află Ford Focus, Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Nissan Qashqai şi Vauxhall Mokka X.
În ianuarie, Dacia a vândut 2.121 autovehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 6,37% faţă de perioada similară din 2016, când vânzările au fost de 1.994 unităţi.
Luna trecută, cel mai semnificativ declin al vânzărilor s-a înregistrat la brandurile Fiat (43%), Renault (38%), Vauxhall (35%), Nissan (24%) şi Ford (17%).
„Declinul substanţial şi continuu al vânzările de autoturisme cu motoare diesel provoacă îngrijorări, datele demonstrând că persoanele fizice şi juridice nu au renunţat la diesel pentru noile tehnologii ci îşi păstrează în funcţiune vechile maşini”, a afirmat şeful SMMT, Mike Hawes.
Vânzările de autoturisme noi în Marea Britanie au înregistrat anul trecut un recul de 5,65%, cea mai puternică scădere anuală înregistrată după criza din 2009, din cauza incertitudinilor cu privire la Brexit şi la o nouă taxă pe autoturismele cu motor diesel.
Aproximativ 2,54 milioane noi autoturisme au fost înmatriculate în 2017, comparativ cu 2,69 milioane înmatriculate în 2016, în condiţiile în care vânzările de autoturisme cu motoare diesel au înregistrat o scădere de 17%. Declinul vânzărilor totale de autoturisme în 2017 a reprezentat cea mai mare scădere anuală de după 2009, în urma crizei financiare globale, şi vine după doi ani de vânzări record în 2015 şi 2016.
În 2017, Dacia a vândut 25.149 vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 5,09% faţă de 2016, când a înmatriculat 26.499 unităţi.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei. AGERPRES