Peste 5,13 milioane de numere de telefon au fost portate, în ultimii zece ani, începând cu 21 octombrie 2008, dintre care 4,39 milioane au fost de mobil şi peste 740.000 pentru telefonia fixă, a anunţat, luni, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Pe următoarele locuri s-au clasat: Telekom Romania Mobile Communications, cu 604.484 de numere de telefonie mobilă portate, şi Telekom Romania Communications, cu 192.787 de numere.
În privinţa numerelor de telefonie fixă portate, Autoritatea în Comunicaţii anunţă că de la lansarea portabilităţii şi până la mijlocul acestei luni au fost portate 740.111 de numere de telefonie fixă, marea majoritate a acestora fiind atrase de către cinci furnizori.
Astfel, RCS&RDS a primit, prin portare, în total, 216.907 numere, Vodafone – 168.191, UPC – 142.984, Orange – 139.533, iar Telekom Romania Communications – 32.993.
„De peste 10 ani, utilizatorii au libertatea de a-şi alege furnizorul de telefonie, păstrându-şi, în acelaşi timp, numărul de telefon, facilitate care a contribuit la jocul competitiv între operatori. În această perioadă, numărul de portări a crescut constant de la un an la altul, utilizatorii putând astfel să beneficieze de ofertele cele mai potrivite pentru nevoile lor de consum”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.
De la începutul acestui an până la jumătatea lunii octombrie, au fost portate 682.507 numere de telefon, dintre care 644.761 sunt de telefonie mobilă şi 37.746 de telefonie fixă.
În intervalul 1 ianuarie – 15 octombrie 2018, RCS&RDS a primit în reţea, prin portare, 201.472 de numere de telefonie mobilă, urmat de Orange cu 134.228 de numere, Vodafone (120.875), Telekom Romania Communications (110.722) şi Telekom Romania Mobile Communications (77.429).
În plus, în primele zece luni din acest an, RCS&RDS a primit cele mai multe numere fixe portate – 17.458, fiind urmat de Telekom Romania Communications cu 6.135, Orange (5.720), UPC (3.300) şi Vodafone (2.872).
„ANCOM a primit în anul 2018 un număr de 568 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncţionalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării şi alocarea numerelor provizorii. O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părţilor implicate în acest proces”, menţionează Autoritatea.
ANCOM anunţă că un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) şi poate fi anulată numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia.
„Cererea de anulare poate fi depusă cel mai târziu cu 24 ore înainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare”, au explicat reprezentanţii Autorităţii.
Autoritatea pune la dispoziţia utilizatorilor site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat.
„Pentru a fi convinşi că fac cea mai bună şi informată alegere, atunci când îşi schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie şi internet administrat de Autoritate”, precizează Autoritatea.