Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a declarat, miercuri, cu referire la proiectul de dotare a şcolilor cu table inteligente şi a copiilor cu tablete, că elevii de acum au IT-ul în ADN şi că de aceea este necesară adaptarea modului de predare în şcoli.
„Digitalizarea este un proiect pe care şi Parlamentul European şi Comisia Europeană şi toate ţările îl privesc şi îl construiesc cu foarte mare atenţie şi noi nu facem excepţie din acest punct de vedere, cu atât mai mult cu cât suntem în perioada în care România deţine preşedinţia Consiliului UE. Ca urmare, din banii europeni şi pentru a cheltui bani europeni avem un buget, două miliarde de lei, să construim acest proiect. În esenţă, substanţa acestui proiect este să schimbăm modul de predare şi să apropiem predarea de generaţia care este şcolită acum şi care, zic eu, are IT-ul în ADN, este deschisă spre tehnologie şi accesează tehnologia cu foarte mare uşurinţă”, a spus Ecaterina Andronescu.
La Cluj-Napoca se desfăşoară, în perioada 6-8 februarie, Conferinţa naţională „Priorităţile Preşedinţiei României la Consiliul UE în domeniul educaţiei”, organizată de Ministerul Educaţiei Naţionale şi de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj, eveniment la care participă ministrul Ecaterina Andronescu şi şefii inspectoratelor şcolare din ţară.
Tot miercuri, Ecaterina Andronescu s-a întâlnit cu directorii şcolilor din judeţul Cluj.
„Apreciez că a fost o discuţie extraordinar de sinceră, foarte deschisă, şi cu soluţii la întrebări. Sigur că nu toate problemele se rezolvă mâine, poate unele se rezolvă peste o bucată de vreme, dar ştim ce este de făcut, ceea ce este foarte important. Directorii au ridicat probleme care ţin de planurile de învăţământ, care ţin de cifrele de şcolarizare, de ce urmează să facem şi cred că discuţia a fost extrem de deschisă şi eu sunt foarte mulţumită de acest mod de abordare”, a mai spus Ecaterina Andronescu. AGERPRES