În premieră națională, Primăria Municipiului Iași parcurge o nouă etapă în asigurarea condițiilor pentru buna desfășurare a activităților specifice programului educațional „After School”. Astfel, în urma mai multor întâlniri și discuții pe care primarul Mihai Chirica le-a avut, recent, cu reprezentanții unităților școlare și cei ai asociațiilor de părinți, municipalitatea a elaborat un proiect de hotărâre de Consiliu Local privind adoptarea unui regulament pentru obținerea acordului de funcționare în unitățile de învățământ de pe raza municipiului Iași, necesar desfășurării programului menționat. Proiectul propus are în vedere desfășurarea unor activități care să corespundă nevoilor elevilor, să fie în beneficiul lor și al școlii, ca aceste activități să se desfășoare în bune condiții, ținându-se cont de componenta socială și rata abandonului școlar în vederea creșterii performanțelor școlare. „Din ce în ce mai multe familii se confruntă cu problema organizării programului «After School». Orele de curs ale elevilor se limitează la 4-5 ore pe zi, după care o mare parte dintre aceștia rămân nesupravegheați de către un adult competent. În municipiul Iași, procentul cuplurilor cu copii de vârste cuprinse între 6-18 ani și în care ambii părinți lucrează este semnificativ. Cei mai mulți dintre aceștia au slujbe care se prelungesc cu mult peste programul de școală al copilului, iar posibilitățile de a avea grijă ca acesta să-și petreacă timpul liber într-un mod cât mai adecvat vârstei lui sunt limitate. Statisticile internaționale au arătat faptul că incidența cazurilor de comportament antisocial și chiar delincvent este mai mare în rândul copiilor nesupravegheați”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre. Etapele obținerii acordului de funcționare: unitățile de învățământ interesate, împreună cu asociațiile de părinți, înaintează Municipiului Iași o cerere în vederea obținerii acordului de funcționare. Ulterior, cererea trebuie însoțită de un proiect elaborat în scopul justificării activității educaționale de tip „After School” în afara orelor de curs, aprobat de consiliul de administraţie al școlii / directorul unității de învățământ solicitante. Proiectul va conține aspecte privind justificarea necesității desfășurării activităților educaționale de tip „After School” în unitatea de învățământ solicitantă. Solicitanții acordului de funcţionare au obligația să susțină financiar cheltuielile necesare privind utilizarea sălilor de curs prin plata serviciilor de igienizare și a utilităților în beneficiul elevilor care sunt înscriși în programul educațional de tip „After School”. Proiectul de hotărâre a parcurs deja etapa dezbaterii publice (zece zile calendaristice începând cu data de 26 martie 2019), actul normativ urmând a fi adus în atenția consilierilor locali pentru aprobarea acestuia. Proiectul este disponibil pe site-ul Primăriei Municipiului Iași.