Partidul Mişcarea Populară (PMP) propune o altă variantă decât cea prezentată de municipalitate privind decongestionarea traficului auto şi pietonal în intersecţia de la Podu Roş. “În aprilie 2019, în cadrul dezbaterii iniţiate de PMP pe tema traficului în oraş, profesorul universitar Dorina Isopescu, de la Facultatea de Construcţii şi Instalaţii din cadrul Universităţii Tehnice Gheorghe Asachi, a prezentat o simulare grafică a platformei pietonale suspendate, construcţie care ar avea cel puţin două avantaje: eliminarea tuturor trecerilor de pietoni din jurul intersecţiei şi preţul investiţiei mai mic decât costul construirii unor pasarele pentru autovehicule, întrucât ar urma să fie construită din materiale uşoare, respectiv prefabricate. În plus, pasarela are prevăzute şi lifturi şi scări rulante pentru persoanele cu dizabilităţi. Dacă municipalitatea ar fi acceptat acestă soluţie, la acest moment, problema traficului din Podu Roş ar fi fost rezolvată deja, întrucât conform estimărilor specialiştilor, durata construirii pasajului nu ar trebui să depăşească un an”, afirmă Alin Aivănoaie, preşedintele Organizaţiei Municipale a PMP. Potrivit acestuia, consilierii locali ai PMP vor prezenta plenului, în cel mai scurt timp, ideea pasajului pietonal suprateran. “Propunerea PMP ar fluidiza traficul din una dintre cele mai aglomerate zone din oraş, prin eliminarea trecerilor de pietoni din jurul intersecţiei, ar costa mai puţin faţă de sumele vechiculate pentru proiectul blocat la Apele Române, iar construirea ei ar fi mult mai rapidă”, susţine Alin Aivănoaie. Preşedintele Organizaţiei Municipale PMP spune că propunerea privind deblocarea intersecţiei din Podu Roş ar putea fi aplicată şi altor puncte din oraş, unde traficul este îngreunat în orele de vârf. „Atât în 2017 cât şi în 2019, PMP a propus construirea în intersecţia din Podu Roş, pentru fluidizarea traficului, a unui pasaj pietonal suprateran. În acest mod s-ar separa total traficul greu şi traficul pietonal, fapt care ar duce la o fludizare a traficului în zonă. Noi, cei din PMP, ca de fiecare dată, am identificat soluţii concrete pentru problemele oraşului. Ar fi timpul ca Primăria Municipiului Iaşi să-şi aplece atenţia către proiecte viabile, care pot aduce beneficii într-un timp real şi nu fantezii fără nicio finalitate”, a menţionat, la rândul său, deputatul Petru Movilă, preşedintele PMP Iaşi. Potrivit unui proiect întocmit de o firmă de specialitate, la solicitarea Primăriei, pasajele care urmează să fie construite în intersecţia de la Podu Roş vor fu supraterane, deasupra albiei râul Bahlui şi vor avea două sensuri giratorii suspendate, care vor asigura zone de întoarcere, pe ambele pasaje fiind circulație în sens unic: cel de pe malul drept va asigura circulaţia în sens unic pe direcţia Podul de Piatră – bd. Tudor Vladimirescu, iar cel de pe mal stâng pe direcţia bd. Mangeron – Podul de Piatră. Fiecare pasaj va avea o lăţime de 7 metri, însă lungimea acestora va fi diferită, după cum urmează: pasajul de pe malul drept va avea 552 de metri iar cel de pe malul stâng 547 de metri. Pasajele vor avea o zonă de siguranță pe o lățime de 1,5 metri (refugiu în caz de avarii), o pistă de 1,5 metri, restul fiind destinat circulației rutiere. Pasajele nu vor avea trotuare, circulația fiind permisă doar autovehiculelor și bicicletelor. Costul total al investiţiei se ridică la 70,7 milioane lei, iar durata de execuție este de 18 luni. Proiectul ar putea fi implementat cu bani dintr-un credit ce urmează să fie contractat de municipalitate. (E.M.)