PNL va demara în perioada următoare o campanie de informare a cetăţenilor cu privire la soluţia propusă de reprezentanţii acestei formaţiuni politice în ceea ce priveşte decongestionarea traficului auto greu din municipiul Iaşi şi localităţile limitrofe. Astfel, după cum a anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, deputatul Costel Alexe, preşedintele PNL Iaşi, cetăţenii vor avea posibilitatea de a compara soluţia actuală, iniţiată de PSD, pentru fluidizarea traficului din municipiu, şi cea propusă de PNL. „Iaşul este zilnic sufocat de traficul de tranzit de pe direcţia est-vest, cauzat de circulaţia maşinilor în drumul lor către Vama Alibiţa, Vama Sculeni, Aeroportul Internaţional Iaşi, iar în viitor către Spitalul Regional de Urgenţe. Iaşul nu beneficiază în acest moment de niciun sector de şosea care să lege două drumuri naţionale, respectiv DN 24 şi DN 28, ocolind oraşul. Sectorul existent, care leagă DN 28 (Metro) de DJ 248 (Lunca Cetăţuii), în lungime de 13,9 kilometri, nu contribuie, practic, la rezolvarea tranzitului în municipiu. Singura investiţie propusă în acest sens de PSD este demararea achiziţiei lucrărilor pentru varianta trafic greu sector km. 19+690 (Selgros) – km. 26+460 (DN 28), care să scoată traficul greu din municipiu, lucru care este total fals, întrucât în această variantă, traficul greu este introdus în oraş, urmând a sufoca zone întregi rezidenţiale, cum ar fi Lunca Cetăţuii – Horpaz – Valea Adâncă – Bd. Nicolina – Bd. Poitiers”, afirmă Costel Alexe. Pentru rezolvarea acestei probleme, PNL propune ca soluţie proiectul inclus în Masterplanul judeţean AXA 3 – Reabilitare DJ 248 B, între DN 24 şi DN 28 – Centură trafic uşor Iaşi (DJ) – Zona Metropolitană Iaşi. În acest fel, susţine Costel Alexe, municipiul Iaşi şi cele opt comune limitrofe (Popricani, Rediu, Leţcani, Horleşti, Voineşti, Mogoşeşti, Ciurea şi Bârnova) vor fi conectate direct la reţeaua de transport europeană TEN-T, prin intermediul DJ 281 şi DJ 282 pentru traseul propus spre reabilitare – DJ 248 B, între DN 24 şi DN 28, valoarea întregii investiţii ridicându-se, potrivit liderului PNL, la suma de 17,9 milioane de euro, bani aflaţi în acest moment la dispoziţia Consiliului Judeţean. În aceeaşi ordine de idei, Eduard Boz, liderul grupului consilierilor liberali din Consiliul Local Iaşi, a propus organizarea unei întâlniri comune între primarul Mihai Chirica, preşedintele CJ, Maricel Popa, şi consilierii locali din municipiul Iaşi şi cele opt localităţi limitrofe, care să aibă ca temă elaborarea unei „strategii metropolitane” în ceea ce priveşte infrastructura rutieră. „În acest moment sunt multe hotărâri contradictorii emise de unităţile administrativ teritoriale în legătură cu acest aspect. Practic, fiecare primărie are propria sa viziune în ceea ce priveşte soluţia decongestionării traficului în zonă. De aceea, credem că este nevoie de o strategie comună în acest sens”, a spus Eduard Boz. Liderul grupului consilierilor liberali din Consiliul Local a mai precizat că, pe lângă problema infrastructurii rutiere, la întâlnirea care ar urma să se desfăşoare în luna septembrie vor trebui să fie discutate, de asemenea, şi aspectele legate de infrastructura şcolară şi cea de business din cadrul Zonei Metropolitane Iaşi. (Edmond Macri)