Chişinău, 30 oct. /MOLDPRES/. Construcția autostrăzii Ungheni – Chișinău – Odesa trebuie să fie declarată drept o prioritate națională. De această părere sunt mai mulți experți, care susțin că țara noastră ar putea atrage investiții străine pentru inițierea lucrărilor de construcție, transmite MOLDPRES.
Directorul Institutului de Dezvoltare și Expertiză a Proiectelor (IDEP), Iurie Calestru, a declarat miercuri, 30 octombrie, că după declararea autostrăzii drept prioritate națională, construcția acesteia ar trebui să fie inclusă în planul de acțiuni al Guvernului.
„Am obținut susținere în România, Ucraina, dar și în UE, iar inițiativa trebuie să aibă o susținere și în Republica Moldova. Nu o susținere declarativă sau formală, pe care o avem deja, ceea ce nu este suficient. Avem nevoie de susținerea Guvernului și de acțiuni concrete, avem nevoie de grupuri de lucru care să stabilească clar termenii și condițiile de cooperare, foaia de parcurs, cine poate aplica pentru studiul de fezabilitate, care sunt termenii reali, astfel încât noi să facem pasul următor pentru a finanța o astfel de lucrare”, a afirmat reprezentantul IDEP, Gabriel Mărgineanu.
Expertul Andrei Cuculescu, fost viceministru al Transporturilor, a declarat că Republica Moldova ar putea să obțină granturi pentru efectuarea studiului de fezabilitate și ulterior finanțare pentru implementarea proiectului, întrucât traseul ajunge până în centrul Europei și se află pe un coridor de care este interesată atât Moldova și România, cât și UE. În plus, construcția autostrăzii ar putea avea importante implicații economice pentru țara noastră.
Autostrada Ungheni – Chișinău – Odesa va fi o continuare a Autostrăzii Unirii din România, care va face legătura între orașele Târgu Mureș și Iași și va ajunge până la Ungheni. Recent, autoritățile de la București au propus ca Autostrada Unirii să fie declarată obiectiv de importanță națională.