Breaking News

USLIP Iaşi salută adoptarea de către Senat a legii privind protecţia cadrelor didactice

Plenul Senatului a adopat luni, 3 februarie, proiectul de lege privind învestirea personalului didactic de predare, conducere, îndrumare şi control cu exerciţiul autorităţii publice pe timpul şi în legătură cu îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, cunoscută şi sub numele de „legea protecţiei cadrelor didactice”. Actul normativ a fost adoptat de Camera Superioară a Parlamentului, care în acest caz este for decizional, cu 76 de voturi „pentru”, 25 „împotrivă” şi două abţineri. Proiectul de lege a fost susţinut de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), în urma campaniei ,,STOP VIOLENȚEI LA ADRESA CADRELOR DIDACTICE”, promovată de Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar (USLIP) Iaşi în anul 2019 şi finalizată cu filmul de scurt metraj #FĂRĂ APĂRARE. În urma adoptării legii, reprezentanţii USLIP Iaşi atrag atenţia că profesorii nu se „transformă” automat în funcționari publici, subliniind faptul că actul normativ urmărește doar asigurarea protecției cadrelor didactice în exercitarea profesiei, prin majorarea cu o treime a pedepselor stabilite prin legile speciale. „Din cuprinsul și formularea textului de lege rezultă fără echivoc că personalul didactic se va bucura de privilegiul ocrotirii în exercitarea atribuțiilor specifice asemenea funcționarilor de autoritate publică, fapt ce nu echivalează în mod direct cu situația în care cadrele didactice ar dobȃndi obligațiile și răspunderea acestora conform legislației actuale. Proiectul de lege votat nu aduce modificări Legii Educației Naționale și nici Legii nr. 188/1999 (Statutul funcționarilor publici). Rămȃn neschimbate modalitățile de acces în profesie, conform LEN nr. 1/2011. Nu sunt aplicabile dispozițiile articolului 2 din Legea nr. 188/1999 – Legea funcționarilor publici, cadrelor didactice”, a declarat Laviniu Lăcustă, preşedintele USLIP Iaşi, care a precizat că legea adoptată luni, 03.02.2020, de către Senatul Romȃniei reprezintă „un pas important pe calea îmbunătățirii statutului socio-profesional al cadrelor didactice”. (E.M.)