Controalele la angajatori, care cad în sarcina Inspectoratelor Teritoriale de Muncă, au fost suspendate pe perioada instituirii stării de urgenţă

Controalele la angajatori, care cad în sarcina Inspectoratelor Teritoriale de Muncă, au fost suspendate pe perioada instituirii stării de urgenţă, cu excepţia celor care vizează punerea în aplicare a hotărârilor Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, respectiv a celor prin care se reclamă fapte cu un grad grav de punere în pericol social şi a accidentelor de muncă, a scris pe Facebook Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.

În opinia acesteia, în această perioadă, instituţiile nu trebuie „să chinuie mediul de afaceri, trebuie să îi înţeleagă greutăţile”, întrucât „chiar nu le este uşor companiilor”.

„De săptămâna trecută, am urmărit şi chiar am ţinut legătura cu angajatori, asigurându-i că Inspecţia Muncii nu le va face viaţa (şi mai) grea. Mandatul meu se bazează mult pe comunicarea cu cei cu care interacţionăm, prin natura atribuţiilor. Vorbesc personal cu multe persoane. Inspectorii vor merge, totuşi, în control, la sesizări, mai ales când acestea se referă la perioada anterioară situaţiei delicate prin care trecem în prezent. Ca să fie şi mai clar, am emis Ordinul conform căruia efectuarea de controale la angajatori de către Inspectoratele Teritoriale de Muncă va fi suspendată în această perioadă, excepţie făcând controalele pentru punerea în aplicare a hotărârilor Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, a celor necesare pentru a da curs sesizărilor prin care se reclamă fapte cu un grad grav de punere în pericol social şi a accidentelor de muncă!”, a notat Violeta Alexandru.

Preşedintele Klaus Iohannis a instituit starea de urgenţă pe teritoriul României de la începutul acestei săptămâni, în contextul epidemiei de coronavirus, timp de 30 de zile. AGERPRES