Liceeni din mediul rural vor participa la mediaţii şi ateliere de dezvoltare personală online

Liceeni din mediul rural vor participa, pe perioada închiderii şcolilor din cauza pandemiei de coronavirus, la mediaţii şi ateliere de dezvoltare personală online, potrivit unui comunicat World Vision România transmis AGERPRES.

De asemenea, 5.770 de elevi au posibilitatea de a participa la ore online susţinute de profesori pe platforma www.scoaladinvaliza.ro, în cadrul unor proiecte de educaţie digitală desfăşurate de Fundaţia World Vision România pentru elevii din mediul rural.

Elevii care trebuie să susţină Bacalaureatul anul acesta sunt în pericol de a rămâne în urmă la materiile de învăţământ la care vor susţine examen, astfel că profesorii şi coordonatorii proiectului „Vreau în clasa a 9-a”, program de burse pentru liceenii din mediul rural desfăşurat încă din 2008 de Fundaţia World Vision România, au demarat un program de meditaţii online. Meditaţiile online îi ajută pe cei 82 de liceenii parte a proiectului să îşi ducă la bun sfârşit pregătirea pentru examenul de bacalaureat, se arată în comunicat.

Elevii care vor beneficia de meditaţii sunt din judeţele Cluj, Vâlcea, Vaslui şi Ialomiţa, iar profesorii care vor preda digital în perioada următoare provin fie din cadrul liceelor la care învaţă elevii, fie din şcolile sau instituţiile educaţionale partenere.

Primele sesiuni de meditaţii online la română, matematică, biologie şi informatică au început de 14 martie şi funcţionează în continuare fără probleme, pe Skype.

„Educaţia înseamnă şi adaptabilitate – este esenţial să continuăm meditaţiile, chiar şi în contextul pandemiei, elevii de clasa a XII-a au de susţinut un examen de bacalaureat şi vrem să ne asigurăm că facem tot ce putem ca ei să fie pregătiţi pentru el. Facem demersurile necesare pentru a asigura sesiuni de meditaţii online, în măsura disponibilităţii profesorilor cu care colaborăm şi credem că această metodă este una eficientă şi ne ajută să susţinem mai departe misiunea organizaţiei noastre – facilitarea accesului la educaţie pentru mediul rural”, a declarat Luiza Manciu, manager program „Vreau în clasa a 9-a”.

În cadrul atelierelor de dezvoltare personală, liceenii vor face în perioada următoare sesiuni de public speaking cu aplicabilitate individuală, prin care vor învăţa şi fixa elemente de limbaj non-verbal, paraverbal, abilităţile unui bun vorbitor, rolul intonaţiei în exprimarea mesajului verbal.

Scopul atelierelor este ca elevii să identifice ce calităţi sunt necesare sau trebuie dezvoltate pentru fiecare elev în parte.

În perioada închiderii şcolilor din cauza pandemiei de coronavirus, elevii se vor întâlni cu psihologii şi asistenţii sociali ai Fundaţiei în grupuri de câte 15-20 de bursieri, tot online, prin intermediul unor aplicaţii dedicate care facilitează interacţiunea.

Profesorii din cadrul proiectului „Şcoala din Valiză” au pregătit în două zile 260 de lecţii digitale pe platforma www.scoaladinvaliza.ro, iar 50 dintre lecţii au fost deja accesate de peste 550 de elevi.

Peste 6.000 de elevi şi profesori (5.770 elevi şi 320 de profesori) din zece şcoli din mediul rural beneficiază de proiectul de educaţie digitală „Şcoala din valiză”, implementat de Fundaţia World Vision România.

„Şcoala din valiză” constă într-o platformă online accesibilă profesorilor şi elevilor de pe orice dispozitiv conectat la internet, dar şi în valize tehnologice mobile, de utilizat în şcolile lipsite de resurse. În perioada în care şcolile vor fi închise, profesorii îşi vor susţine orele online, live, pe această platformă. AGERPRES