Afacerile din retail pot fi salvate doar prin închiderea temporară a mall-urilor

Afacerile din retail pot fi salvate doar prin închiderea temporară a mall-urilor, se menţionează într-un comunicat remis vineri de Organizaţia Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL).

Organizaţia reia apelul către autorităţi şi către proprietarii de mall-uri să suspende activitatea mall-urilor, păstrând funcţionale doar magazinele alimentare şi farmaciile.

“Având în vedere că numărul cazurilor de infecţii cu COVID-19 a depăşit 300 de persoane, unele, în stare gravă, fiind internate la secţiile de terapie intensivă, că mall-urile reprezintă spaţii cu potenţial de focar de infectare şi deci de pericol pentru sănătatea populaţiei şi a lucrătorilor comerciali, că mall-urile sunt şi pot continua să fie în această perioadă locuri de întâlnire pentru persoane care să nu respecte distanţa socială (precum grupuri de adolescenţi, turişti străini încă aflaţi în ţară şamd) şi că doar prin închiderea temporară a mall-urilor se pot salva afacerile din retail, centrele comerciale nemaiavând nici un rol economic sau social, RORETAIL reia încă o dată apelul către autorităţile competente şi către toţi proprietarii de mall-uri de a îşi asuma suspendarea activităţii, păstrând funcţionale doar segmentele de retail alimentar şi farmaceutic”, se menţionează în comunicatul transmis de Organizaţia Patronală a Retailerilor din România.

Organizaţia salută decizia de vineri a celor două centre comerciale de tip mall – Băneasa Mall din Bucureşti şi Arena Mall din Bacău – care au hotărât să îşi suspende temporar activitatea în urma apelului public lansat recent de RORETAIL, se precizează în comunicat.

“Doar astfel se poate demonstra înţelegerea gravităţii situaţiei pe care România o traversează în prezent şi a provocărilor cărora nu le putem face decât printr-o acţiune solidară şi rapidă. Amânarea unei astfel de decizii ar crea un risc suplimentar de infectare a populaţiei, generând totodată efecte puternic negative pentru industria de retail, al cărei colaps ar antrena un efect în lanţ în cadrul economiei româneşti”, se menţionează în comunicatul RORETAIL.

Organizaţia Patronală a Retailerilor din România – RORETAIL este o asociaţie care grupează peste 500 de magazine din România, care comercializează aproximativ 100 de branduri naţionale şi internaţionale, având peste 3.000 de angajaţi. AGERPRES

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.