Studenții salută proiectul regulamentului de funcţionare a fundațiilor pentru tineret

Studenții din România salută publicarea proiectului de regulament de aplicare a Legii nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundațiilor județene pentru tineret şi decizia de consultare a tinerilor cu privire la acest document. „De-a lungul anilor, tinerii nu au avut acces în conducerea fundațiilor, în lipsa normelor de aplicare a legii, iar această lege trebuia sa vină cu propunerea de a schimba acest aspect. Dar, din păcate, demersurile pentru aceste reglementări au mers foarte greu, iar oficialii nu puneau pe lista de priorități acest lucru. Starea de ilegalitate trebuie să înceteze de îndată, iar această lege să fie în sfârșit respectată”, se arată într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Studenţilor din România (UNSR). Studenţii apreciază o serie de efecte benefice ale regulamentului, cum ar fi, în primul rând, reglementarea modalităţii de organizare și funcționare a consiliului de conducere a fundațiilor pentru tineret. Potrivit legii, consiliile de conducere vor fi compuse din trei persoane numite de consiliile județene, respectiv CGMB (Consiliul General al Municipiului București), și din două persoane alese de către organizațiile de tineret din județul respectiv. Un aspect important este că, la momentul numirii celor trei persoane de către consiliile județene, mandatele actualelor conduceri încetează. „În realitate, încetează o stare de ilegalitate, deoarece nu există în momentul de față nicio conducere a unei fundații care să fie legal constituită potrivit Legii nr. 146/2002, cu modificările și completările ulterioare”, susţin reprezentanţii UNSR. Totodată, în conformitate cu Legea nr. 146/2002 și Legea nr. 350/2006, studenţii afirmă că tinerii vor fi „implicați cu adevărat” în funcționarea fundațiilor pentru tineret, existând cadrul legal pentru implicarea acestora și nu unul la discreția celor care dețin ștampila fundației. Sunt reglementate aspectele referitoare la supravegherea și controlul fundațiilor pentru tineret. La nivelul fiecărui județ există sau trebuiau să existe comisii de evaluare, supraveghere și control, care se înființează prin ordin al prefectului în maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a regulamentului. Va fi efectuat un cel puțin un control anual. (E.M.)