Aproximativ 140.000 de elevi din învăţământul primar şi gimnazial s-au înscris pentru a urma ore remediale, a anunţat, joi, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, evidenţiind că a insistat ca aceste cursuri să se desfăşoare cu prezenţă fizică, deoarece predarea online a determinat atât pierderi structurale, cât şi generate de deficienţele de acces la internat sau echipamente.
„Nu ştiu cum am putea găsi acel numitor comun prin care să reuşim să ne atingem cât mai bine scopul acestor ore de educaţie remedială. (…) Peste acest număr, lăsând procesul deschis, avem în jur de 78.000 faţă de 75.000 la învăţământul primar înscrişi, în jur de 62.000 – 63.000 la învăţământul gimnazial. Au mai crescut puţin înscrierile. (…) Este un lucru necesar, dar nu suficient acest Program naţional de ore remediale”, a afirmat ministrul, în cadrul evenimentului „Educaţie remedială pentru copiii vulnerabili – intervenţii directe ca răspuns la nevoile actuale”, organizat online de Salvaţi Copiii România.
El a subliniat că programul de ore remediale depinde foarte mult de evoluţia epidemiologică.
„Am insistat ca orele remediale să se facă în prezenţă fizică. (…) Trebuie să recunoaştem că sunt probleme generate de predare online în sine, atunci când vrei să o aplici şi acolo unde se potriveşte şi acolo unde se potriveşte mai puţin. Am fost obligaţi să o aplicăm peste tot. A generat pierderi. Peste aceste pierderi structurale generate de predarea online în sine, au fost pierderi generate de deficienţele de acces la internat sau echipamente. Au fost şi sunt probleme legate de formarea cadrelor didactice pentru predarea online, care diferă foarte mult de la alcătuirea conţinuturilor până la evaluare. Partea de evaluare – nu cred că mai este loc de ipocrizie. Trebuie să înţelegem că se poate face într-o manieră relevantă doar atunci când utilizăm platforme de evaluare, de examinare dedicate şi securizate. Toate aceste lucruri au lipsit şi multe dintre ele lipsesc în continuare, chiar dacă, trebuie să spunem, la un an după pandemie s-au făcut progrese importante. Forţaţi am făcut aceste progrese importante, care trebuie să fie continuate. Suntem dependenţi de evoluţia epidemiologică”, a explicat Cîmpeanu.
Ministrul a adăugat că a insistat ca orele remediale să se facă faţă în faţă pentru că nu se poate recupera „ceva pierdut” din cauza orelor online tot prin predare online.
„Este absurd să încerci să recuperezi ceva pierdut din cauza predării online, din cauza accesului deficitar să recuperezi tot prin predare online. (…) Am obţinut prezenţă fizică la evaluările la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, care au ca obiectiv să arate unde ne aflăm cu adevărat şi ce trebuie să facem, cât avem de recuperat. Ştim sigur că avem de recuperat. Am obţinut prezenţă fizică pentru simulările la Bacalaureat şi Evaluarea naţională, urmează să înceapă pe 22 şi 29 martie”, a menţionat Sorin Cîmpeanu.
El a precizat că a avut discuţii la nivelul Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă despre o posibilitate de „excepţie”, chiar şi în zonele carantinate, pentru susţinerea examenelor naţionale.
„Din ce în ce mai multe localităţi se îndreaptă către pragul de 6 la mie (infectări cu SARS-CoV-2). Nu ştiu cum vom putea găsi o soluţie, mi-aş dori din tot sufletul să ştiu, dar vă mărturisesc că nu ştiu cum vom putea găsi o soluţie atunci când foarte multe şcoli aflate în localităţi care depăşesc pragul de 6 la mie intră integral în online. Deci, toate aceste avantaje obţinute cu prezenţă fizică la evaluări, simulări şi mai ales la programul naţional de ore remediale nu vor mai avea nicio valoare. Este un lucru mai mult decât îngrijorător, dar nu putem să facem altceva decât să urmărim şi să încercăm să ne adaptăm cât putem de bine la ceea ce se întâmplă în întreaga societate din perspectivă epidemiologică. (…) Am avut discuţii la nivelul CNSU despre o posibilitate de excepţie, chiar şi în zonele carantinate, pentru susţinerea examenelor naţionale”, a spus ministrul Educaţiei. AGERPRES