Ideea înfiinţării unui tren metropolitan de la Iaşi, care să facă legătura între localităţile pre-orăşeneşti şi centrul oraşului, prinde din ce în ce mai mult contur după întâlnirea care a avut loc astăzi, la Primărie, la care au fost prezenţi Adrian Covăsneanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, şi reprezentanţii autorităţilor locale. „În cadrul întâlnirii au fost discutate aspectele legate de traseul trenului metropolitan, plecând dinspre vestul oraşului, cu o primă staţie intermodală undeva în apropiere de SC Antibiotice SA, continuând mai departe cu accesul spre cartierul Canta, cu o staţie intermodală în apropiere de strada Rampei, după care trenul metropolitan ar urma să continue să traverseze oraşul, cu staţii intermodale în zona Gării Mari, dinspre piaţa Alexandru cel Bun, apoi în continuare către Gara Internaţională Nicolina, cu pasaje subterane pentru pietoni şi relaţii directe spre oraş, cu puncte intermodale organizate la Gara Internaţională, unde să poată ajunge şi autobuzele care să poată prelua călătorii din tren şi apoi, mai depare, către zona Socola, cu un punct intermodal major în zona Frumoasa, unde ar urma să ajungă şi călătorii dinspre Ciurea, apoi spre Gara Socola, care va deveni şi ea punct intermodal, cu parcare de tip park and ride, mergând mai departe către Holboca, lângă Halta Holboca, şi ieşirea spre Cristeşti. Toate acestea urmează să fie gândite şi în funcţie de ansamblul liniilor de tramvai din oraş, respectiv de prelungirea liniilor de tramvai spre Tomeşti şi, respectiv, spre Holboca, din Dancu, şi ţinând cont şi de transportul auto pentru călători din localităţile învecinate”, a declarat primarul Mihai Chirica. Tot în cadrul întâlnirii de astăzi, de la Primărie, între autorităţile locale şi secretarul de stat Adrian Covăsneanu, s-a convenit ca bulevardul Poitiers să revină în administrarea municipiului Iaşi, după ce în ultimii ani această importantă arteră de circulaţie s-a aflat în administrarea Ministerului Transporturilor. „În acest fel, bulevardul Poitiers va putea fi inclus în bugetul pentru acest an, la capitolul reparaţii şi modernizări de străzi, întrucât această arteră de circulaţie nu poate fi centură ocolitoare a municipiului, oricât s-a vehiculat acest lucru, în ultimii ani, la Ministerul Transporturilor”, a precizat edilul. Şi tot în urma discuţiilor purtate la Primărie s-a mai decis realizarea unui pasaj auto subteran în lungul străzii Cronicar Mustea, care urmează să deservească şi zona Poitiers. (E.M.)