Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a spus, marţi, la Ploieşti, că îşi doreşte organizarea concursurilor pentru posturile de directori de şcoli înainte de vacanţa de vară, dar după examenele naţionale, arătând că angajaţii din sistem au nevoie de odihnă şi ar fi „nedrept” ca acestea să aibă loc în luna august.
„Ar fi nedrept să intrăm cu alte activităţi peste luna august, care ar trebui să fie o lună binemeritată de odihnă pentru angajaţii din sistemul de învăţământ. Pe de altă parte, nu se pot organiza aceste concursuri înainte de examenele naţionale, e nevoie de cadre didactice (…) de la organizare până la corectură. (…) Nu ar fi drept să iei unui cadru didactic implicat în corectură la Bacalaureat sau la Evaluarea Naţională (…) dreptul de a participa la concursul de director pentru că nu se va putea pregăti. Deci, astea sunt constrângerile şi de asta am spus că nu sunt sigur că vom putea organiza înainte de intrarea în vacanţa de vară. (…) Insist să nu se organizeze concursuri în luna august. Deci ori reuşim până până luna august, dar după examenele naţionale, Evaluare, Bacalaureat ori, dacă nu, în toamna acestui an, oricum trebuie să fie organizate”, a precizat Cîmpeanu într-o conferinţă organizată în cadrul Campaniei Naţionale „Vaccinare şi testare pentru învăţare”.
Ministrul propune ca examenele pentru ocuparea celor aproximativ 10.000 de posturi de directori de şcoli să se desfăşoare în două etape, subiectele de examen să fie „relevante”, iar din comisia prevăzută pentru a doua etapă să facă parte şi un reprezentant al colectivului de cadre didactice din şcoala pe care candidatul doreşte să o conducă.
„Ideea e să fie o tematică relevantă pentru ceea ce trebuie să facă un director de şcoală, o tematică sigură şi cei care vor depăşi nivelul 7, să spunem, nota 7, pot opta pentru a fi directori într-o şcoală. Sunt două variante luate în discuţie, sau ca la examenul de rezidenţiat, cine a luat 10 îşi poate alege orice şcoală, următorul, cu 9,99… Poate să fie o variantă, nu este cea acoperitoare total. O altă variantă este să se exprime opţiunile în ordinea descrescătoare a rezultatelor la examenul naţional (…) 2,3,4,5… 7 opţiuni pentru o şcoală, după care se intră în etapa a doua”, a afirmat Cîmpeanu.
El a arătat, totodată, importanţa implicării şcolii în acest proces de evaluare şi desemnare a directorilor.
„Am observat că lucrurile impuse de oriunde altundeva din afara şcolii nu generează rezultate. Poţi să fii foarte, foarte bun manager, dacă te respinge colectivul de cadre didactice din şcoală, nu cred că ai şanse şi cred că elevii sunt primii care pierd din aceste conflicte pe care le-am văzut în multe şcoli din România între conducerea şcolii şi colectivul de cadre didactice”, a mai spus ministrul Educaţiei. AGERPRES