Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, joi, la Iaşi, că în PNRR, pe partea de infrastructură, majoritatea fondurilor sunt alocate autostrăzilor din Moldova, el evitând să anunţe un termen-limită pentru finalizarea lucrărilor la autostrada A8 Ungheni Iaşi-Târgu Mureş.
Cătălin Drulă a afirmat, într-o conferinţă de presă susţinută alături de vicepremierul Dan Barna, că lupta sa pentru infrastructura din Moldova a început înainte să intre în politică.
El a precizat că „în PNRR pe partea de infrastructură majoritatea fondurilor merg în Moldova, respectiv pentru A7 şi capetele din A8”.
„Am fost personal la Bruxelles în aprilie şi am argumentat cu pasiune despre nevoia de a avea aceste autostrăzi. Europa are deja infrastructură, priorităţile continentului sunt altele. Am adus argumente, am discutat despre economie, siguranţă şi poluare şi cred că am reuşit să-i conving, astea sunt semnalele pe care le avem”, a afirmat ministrul Cătălin Drulă.
El a spus că, pentru autostrada A7 Ploieşti-Paşcani, obiectivul este ca pentru cei 320 de kilometri cu o valoare de 2,5-3 miliarde de euro să fie făcute licitaţiile, pentru toate cele patru segmente, până la finalul anului.
În ceea ce priveşte A8, ministrul Transporturilor a explicat că există deja acordul de mediu pentru segmentele din capetele proiectului, astfel încât acestea au putut fi prinse în PNRR.
„Tot pe A8, pe sectorul de drum din judeţul Iaşi (Ungheni-Iaşi-limita judeţului Neamţ – n.r.), am demarat proiectul tehnic. Era bine să fi avut documentaţia gata şi să avem deja lucrări în teren. E în derulare procedura, doi ani durează proiectul tehnic, apoi scoatem la licitaţie execuţia lucrărilor. Încercăm să accelerăm lucrurile pe tronsonul Iaşi-Târgu Frumos, care va fi tratat cu prioritate”, a precizat Cătălin Drulă.
Întrebat când va fi finalizată integral autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, Drulă a evitat să dea un răspuns concret, spunând: „nu putem arunca termene, este neserios”.
La rândul său, vicepremierul Dan Barna a afirmat că dezvoltarea Moldovei devine o realitate, după ce 30 de ani doar s-a discutat şi s-a justificat de ce această regiune nu este prioritară. (sursa:www.news.ro)