ING Bank România a obţinut, în primul semestru, un profit brut de 441 milioane de lei, în creştere cu 19% faţă de aceeaşi perioadă din 2020, şi venituri totale de 1,1 miliarde de lei, în urcare cu 6%, a anunţat luni banca.
Banca avea în primul semestru depozite atrase în valoare de 46,1 miliarde de lei (+13%), iar portofoliul de credite se situa la 30,4 miliarde de lei (+9%). Costurile cu provizioane au fost de 134 milioane de lei (-33%).
„Am început anul într-o notă pozitivă, care a marcat tot parcursul primului semestru. Observăm o încredere sporită a tuturor categoriilor de clienţi în revenirea economică, mulţi dintre aceştia reluându-şi planurile amânate din cauza pandemiei. În acest context pozitiv, portofoliul nostru de credite acordate precum şi cifra de afaceri au crescut, în vreme ce costurile cu provizioanele au scăzut semnificativ, ceea ce a condus la creşterea profitului cu aproape 20 de procente. De remarcat interesul susţinut al clienţilor pentru programul IMM Invest, valoarea creditelor aprobate în acest an ajungând în doar două luni şi jumătate la nivelul întregului an 2020”, a subliniat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
Potrivit băncii, plăţile contactless continuă să crească susţinut, un trend accelerat de contextul pandemiei COVID-19.
„Astăzi, aproape una din patru plăţi cu cardul la POS este efectuată cu un card ING. Şi comerţul online continuă să crească. Numărul de tranzacţii cu cardul a crescut cu 20% faţă de primul semestru din 2020, în timp ce valoarea plăţilor în comerţul online a crescut cu 25%. ING a introdus de curând posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicaţia mobilă în paginile de autorizare plăţi ale comercianţilor, pentru o experienţă de shopping mai plăcută şi mai rapidă”, se menţionează în comunicat.
Totodată, ING şi-a continuat strategia digitală şi a lansat un nou produs, cu atât mai relevant în contextul pandemiei Covid-19: asigurarea ING Health Protect, ce acoperă riscul de intervenţie chirurgicală ca urmare a unui accident sau a îmbolnăvirii, şi care poate fi încheiată 100% digital.
„Producţia de credite ipotecare noi a crescut cu 21% în primul semestru al anului pe fondul interesului din ce în ce mai mare al românilor pentru spaţii de locuit mai generoase sau mai aproape de o zonă verde. Acest interes s-a tradus în creşterea cu aproape 50% a cererilor primite pentru programul Noua Casă”, susţin reprezentanţii băncii.
Potrivit sursei citate, la mijlocul lunii aprilie, divizia Business Banking din cadrul ING a anunţat că va continua să ofere finanţări sub umbrela programului IMM Invest şi în 2021.
Astfel, până în luna iunie, ING a primit peste 4.000 de cereri, comparativ cu cele 7.500 înregistrate pe tot parcursul anului 2020. Valoarea creditelor aprobate în cele două luni şi jumătate de funcţionare a programului în acest an este similară celei înregistrare la nivelul întregului an 2020. În consecinţă, ING Bank a solicitat suplimentarea plafonului alocat pentru a continua să ofere şi această opţiune de finanţare până la sfârşitul anului.
În ceea ce priveşte procesul de digitalizare a instrumentelor dedicate antreprenorilor, ING a continuat procesul de migrare a clienţilor existenţi în aplicaţia destinată segmentului de business, unde 48% dintre log-in-uri au avut loc de pe dispozitive mobile.
Pe segmentul companiilor mari, al doilea trimestru a adus şi o nouă finanţare verde în portofoliul băncii. După ce anul trecut a intermediat prima emisiune de obligaţiuni verzi a NEPI Rockcastle, în aprilie 2021, divizia Wholesale Banking ING Bank România a transformat creditul standard acordat grupului într-unul „verde”, cu o valoare de 100 milioane euro.
Potrivit băncii, creditul standard, contractat iniţial în 2017 de NEPI – cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrală şi de Est, a devenit „verde” prin adăugarea unor componente de mediu, sociale şi de guvernanţă. Finanţarea a reconsolidat angajamentul celor două companii pentru promovarea tranziţiei spre o economie verde.
„Acest lucru vine în contextul în care ING a anunţat recent că s-a alăturat alianţei bancare Net-Zero, cu scopul de a reduce emisiile de gaze de seră şi de a atinge emisii nete zero până în anul 2050. Ghidată de propria metodologie inovatoare Terra, ING îşi continuă strategia de a identifica oportunităţi pentru finanţare verde şi de a sprijini obiectivele sustenabile ale clienţilor prin soluţii financiare dedicate, cunoştinţe şi expertiză”, se mai spune în comunicat.
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate şi Wholesale Banking. AGERPRES