Premierul britanic Boris Johnson a cerut marţi mediului de afaceri din ţara sa să se adapteze realităţii post-Brexit şi mai degrabă să depună eforturi pentru a atrage forţă de muncă pe plan naţional în loc să depindă de imigranţi, chiar dacă aceasta va implica pe termen scurt perturbări în activitatea de aprovizionare, relatează agenţia EFE.
În pofida crizei de aprovizionare cu combustibili din cauza numărului insuficient de şoferi de camion şi lipsei de lucrători în sectorul de procesare a cărnii sau în HoReCa, Johnson a susţinut că nu există o criză în sine a forţei de muncă şi nici una de aprovizionare, ci o ”presiune” generată de relansarea economiei după restricţiile din pandemie.
De asemenea, Marea Britanie se află după Brexit ”într-un punct de inflexiune” în care lasă în urmă un sistem prin care depindea de ”forţa de muncă ieftină şi slab calificată” străină, pentru a evolua către o economie cu salarii şi calificări înalte, a explicat premierul britanic într-o declaraţie acordată postului BBC în timpul congresului anual al Partidului Conservator.
El le-a sugerat astfel transportatorilor să rezolve problema deficitului de şoferi de camion crescând salariile, pentru a face acest sector mai atractiv, nu căutând forţă de muncă ieftină din străinătate.
Johnson a precizat că s-au primit numai 127 de solicitări de eliberare a unor vize temporare pentru şoferi de camion, deşi guvernul său a acceptat să acorde 5.000 de astfel de vize pentru şoferi străini care să se angajeze pe un astfel de post în Marea Britanie, situaţie care în opinia sa reflectă o problemă de ofertă globală pentru această categorie profesională.
Însă un reprezentant al acestui sector consideră că numărul redus al acestor solicitări este ca urmare a faptului că vizele aprobate de guvernul britanic sunt doar pe termen scurt, fiind valabile numai până în luna martie, ceea ce le face să fie puţin atractive.
În acest timp, cotidianul conservator Daily Telegraph scrie că în opinia guvernului de la Londra actuală criză a aprovizionării şi forţei de muncă nu este rezultatul unei proaste gestiuni a statului, ci a faptului că multe companii ”dependente de forţa de muncă ieftină” străină nu s-au pregătit pentru consecinţele ieşirii Marii Britanii din UE. AGERPRES