Despre aceasta au discutat astăzi, 8 octombrie, secretarul Comisiei drepturile omului și relații interetnice, Angela Munteanu-Pojoga, cu reprezentanții mai multor instituții din domeniul educației și protecției copiilor, transmite Știri.md.
La eveniment au participat reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării, ai Fundației Terre des hommes Moldova, UNICEF, ai Corpului Păcii în Moldova și ai Direcției drepturile copilului din cadrul Oficiului Avocatului Poporului.
Discuțiile au vizat necesitatea amendării Codului Educației al Republicii Moldova, dar și a altor acte normative conexe, prin introducerea definiției noțiunii de bullying.
Inițiativa de modificare a Codului Educației, prin legiferarea noțiunii de bullying, are menirea de a contribui la conștientizarea fenomenului, dar și de a ajuta specialiștii din domeniul educației în vederea contracarării acestuia.
De asemenea, această inițiativă propune promovarea asistenței psihologice în școli.
În cadrul discuțiilor, Angela Munteanu-Pojoga a menționat că este familiarizată cu amploarea pe care o ia fenomenul bullying-ului, în contextul în care a activat în domeniul protecției copiilor, și că această inițiativă constituie o prioritate pe care se va axa pe perioada mandatului de parlamentar.
La final, participanții au convenit asupra organizării unei întrevederi în vederea definitivării documentului de modificare a cadrului normativ în domeniul educației.
Potrivit unui studiu realizat în 2019 de UNICEF, peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying, în rol de victimă, agresor sau martor.
Adolescenții implicați în cazurile de bullying sunt mai predispuși la absenteism și abandon școlar, rezultate academice scăzute, depresie și anxietate.
(sursa:www.stiri.md)