Elevii şi profesorii participă la noi cursuri de imprimare 3D în licee prin intermediul celei de-a patra ediţii a campaniei „Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, informează Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România.
„3DUTECH anunţă o nouă ediţie a proiectului pentru meseriaşii viitorului în perioada ianuarie – iunie 2022 şi un concurs naţional de 3D design & printing dedicat elevilor şi profesorilor din România. Ajuns la cea de-a patra ediţie, proiectul „Meseriaşii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” se extinde anul acesta cu încă 10 noi EDUTECH 3D printing hubs în Bucureşti, Buzău, Piatra Neamţ, Vaslui, Galaţi, Mureş, Sălaj, Gorj, Arad şi Hunedoara”, se precizează într-un comunicat AOAR transmis marţi AGERPRES.
În spatele iniţiativei de susţinere a tinerilor în dobândirea abilităţilor de printare 3D se află ECDL România şi Dedeman, alături de AOAR şi în acord cu Ministerul Educaţiei, într-un demers ce vizează crearea unei baze solide de competenţe şi de know-how teoretic şi practic pentru tineri, care să asigure dezvoltarea învăţământului în vederea unei pregătiri mai bune pentru noua piaţă a muncii.
„Proiectul a evoluat natural de la o ediţie la alta, fiind un modul internaţional accesibil în toate ţările unde există ECDL. Se regăseşte a fi esenţial pentru şcolile din România şi pentru profesorii care trebuie să aducă tehnologia în clase, dar şi pentru antreprenorii care caută noi competenţe digitale la candidaţi”, a declarat Irinuca Văduva, General Manager ECDL România.
Anunţul ediţiei din acest an a fost realizat vineri, 21 ianuarie, în cadrul unei conferinţe online care a urmărit o dezbatere cu privire la tipuri de competenţe noi ce devin deja obligatorii pentru absolvenţi, astfel încât să fie pregătiţi pentru meseriile viitorului, alături de specialişti în educaţie, tehnologie şi afaceri: Florian Lixandru, secretar de stat, Ministerul Educaţiei; Florin Pogonaru, preşedinte AOAR; Georgiana Grigoraş, specialist PR Dedeman; Marian Staş, preşedinte Asociaţia Clubul Liderii Mileniului Trei; Diana Popescu, prof. univ. Universitatea Politehnică Bucureşti şi Dan Panciu, co-fodator iMake3D România.
În cadrul conferinţei urmăritorii au asistat şi la o demonstraţie live ECDL 3D design & printing, realizată de către specialistul Mihai Peca, finalizată cu lansarea concursului naţional „3DUTECH – Design pentru educaţie” dedicat elevilor şi „Teach for future” dedicat profesorilor.
Competiţia pentru elevi de anul acesta propune tema „Un design inovativ pentru un prototip al unui obiect sau ansamblu funcţional, ce poate fi folosit ca instrument în procesul educaţional”, în timp ce concursul dedicat cadrelor didactice se axează pe un proiect de lecţie inovativ care să integreze imprimantele 3D în procesul de învăţare pe diverse activităţi desfăşurate în şcoală. Cele două competiţii se desfăşoară în perioada ianuarie – mai 2022 şi cumulează premii în valoare de 2.000 euro, alături de materiale consumabile din partea iMake3D România.
Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediţie 10 licee din ţară sunt dotate cu imprimante 3D performante şi consumabile, iar cel puţin 20 de profesori şi 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internaţional ECDL 3D Printing.
„Înainte de implicarea în proiect m-am lovit cel mai des de problema componentelor, în special a pieselor mecanice. Primul robot a fost făcut din lemn, dar am descoperit alături de echipa ECDL România tehnologia 3D. Astfel, am încercat să ofer elevilor posibilitatea de a-şi construi singuri capacităţile pentru a face un robot”, a precizat Gabriel Anastasiu, profesor în cadrul Colegiului Naţional „Dragoş Vodă” Câmpulung Moldovenesc şi profesor 3DUTECH.
Până în prezent, sunt implicate 40 de licee care au fost transformate în hub-uri de imprimare 3D, colegii naţionale, tehnice şi tehnologice din 28 de judeţe din România, cu sute de profesori şi elevi care au trecut prin proiect.
Primele ediţii „Meseriaşii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” au demonstrat faptul că atât profesorii, cât şi elevii prezintă o mare curiozitate în ceea ce priveşte competenţele de bază în domeniul tehnologiilor de imprimare 3D şi evoluţia acestora. Un studiu de impact al tehnologiei 3D Printing realizat de ECDL România, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, arată faptul că, din rândul elevilor, 90,64% au fost interesaţi să afle mai multe informaţii despre imprimarea 3D, considerând util un astfel de curs, iar din rândul profesorilor, 94,49% ar fi interesaţi să afle mai multe detalii despre imprimarea 3D şi ar propune sau ar fi de acord cu introducerea unui astfel de opţional. AGERPRES/(AS – editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)
Sursa foto: edupedu.ro