Conform reprezentanţilor companiei, sursa de finanţare pentru achiziţia acestor utilaje a fost asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat (41,6 milioane lei), fonduri proprii CFR SA (40,6 milioane lei) şi împrumut BEI (18,5 milioane lei).
De asemenea, în perioada următoare, vor fi lansate procedurile pentru achiziţia altor 16 utilaje feroviare, şi anume: maşini grele de cale şi vagoane pentru încărcat/transport/descărcat steril în valoare totală estimată de 155,7 milioane lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.
„Toate utilajele sus-menţionate sunt folosite în cadrul programelor de reparaţii şi întreţinere, derulate de companie în regie proprie, pe întreaga reţea feroviară, lucrări care au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie şi creşterea gradului de siguranţă feroviară”, se mai spune în comunicat.
Totodată, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA şi Asocierea Hiarom Invest SRL – SC Contrail Machinery SRL au semnat contractul, în valoare de 6,9 milioane lei, fără TVA, pentru achiziţia unei maşini automate de sudură electrică a şinei, utilaj feroviar care va fi folosit în cadrul lucrărilor de reparaţii şi întreţinere executate, de companie, în regie proprie.
Conform sursei citate, termenul contractual pentru livrarea utilajului, în valoare de 6,9 milioane lei, fără TVA, este de 12 luni, sursa de finanţare pentru achiziţia maşinii automate de sudură a căii fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.
„Maşina automată de sudură a şinei cap la cap prin presiune şi contact, dotată cu echipament de sudat şi componentele auxiliare, montate într-un container special, care se poate transporta pe un camion rutier/feroviar, va fi utilizată în cadrul lucrărilor de reparaţii şi întreţinere pentru realizarea căii fără joante, prin sudura şinelor”, se menţionează în comunicat. AGERPRES