Kaufland a inaugurat miercuri, 23 februarie, un nou magazin în municipiul Iași, cel de-al 151-lea la nivel național și al cincilea deschis până acum în capitala Moldovei. Odată cu inaugurarea celui mai recent magazin din Iași, Kaufland își continuă expansiunea pe piața de profil din România, prin crearea a peste o sută de noi locuri de muncă, venind astfel în sprijinul economiei locale.
Situat pe strada Aurel Vlaicu Nr. 54 A din Iași, noul magazin este construit pe o suprafață de aproximativ 6.000 de metri pătrați (mp), din care peste 3.000 mp sunt alocați spațiului de vânzare. În plus, noul Kaufland din Iași dispune de aproximativ aproape 4.000 de mp de spații verzi, pe care s-au plantat peste70 de arbori și 150 de arbuști.
Parcarea generoasă oferă 307 locuri, dintre care zece pentru persoanele cu dizabilități și opt pentru părinți. Pentru cei care aleg mijloacele de transport alternativ, parcarea este prevăzută cu stație de încărcare pentru mașinile electrice și rastele pentru biciclete.
Clienții vor găsi în noul Kaufland zece case de marcat standard și șase case express, de tip self-service, pentru plata rapidă a cumpărăturilor. De asemenea, magazinul este dotat cu o vitrină extinsă cu servire asistată, de 21 de metri, precum și cu raioane de pește proaspăt, legume-fructe, brutărie, raion de produse congelate, alimente de bază, dulciuri, băuturi, produse nealimentare și drogherie.
În galeria comercială a magazinului, clienții au acces la o zonă de Food Court, cu un restaurant cu preparate tradiționale, fast-food și cofetărie, precum și o farmacie, un magazin de accesorii GSM, o casă de schimb valutar și un oficiu de asigurări.
La punctul Grill din exterior, clienții sunt așteptați cu un meniu extins de preparate savuroase – pui rotisat, mici, ceafă de porc, pulpe de pui, crispy, cartofi prăjiți și altele.
Kaufland România susține și încurajează sustenabilitatea în rândul angajaților, partenerilor și clienților săi. Astfel, și noul hipermarket dispune de o serie de infrastructuri ecologice, în interior și în parcare:
- La intrarea în magazin, în spațiul special amenajat sub forma unei broscuțe țestoase, clienții pot depune pentru reciclare ambalajele ale produselor de îngrijire personală sau de curățenie și vor primi drept răsplată pentru comportamentul ecologic cupoane cu 50% reducere pentru cumpărarea altora noi, la alegere din produse selecționate, conform campaniei lunare. Clienții pot depune sticle goale din plastic de șampon, balsam, gel de duș, cremă de corp, de față sau de mâini, apă de gură sau de săpun lichid, dar și recipiente goale de produse de curățenie, precum detergenți de haine sau de vase, soluții de curățare a bucătăriei, băii, pardoselii sau geamurilor. Voucherele se ridică de la Biroul de Informații din magazin.
- În parcare și la intrarea în magazin, clienții pot recicla sticle din plastic, de sticlă sau doze din aluminiu, folosind automatele de reciclare tip self-service. Aici pot depune trei tipuri de ambalaje – PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru), iar clienții care reciclează astfel vor primi o sumă de bani sub formă de cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.
- În parcare, clienții au la dispoziție o stație e-charge, dotată cu două locuri pentru încărcarea rapidă a mașinilor electrice.
- Magazinul integrează și un punct de colectare a măștilor de unică folosință, care vor fi ulterior eliminate din mediu și valorificate energetic, în cadrul unui proiect pilot de mediu, inițiat de organizația neguvernamentală „Orașul Meu, Culorile Mele”, cu sprijinul Kaufland România. Vor fi putea fi colectate patru tipuri de măști: măștile de plastic de unică folosință, măștile FFP2, măștile FFP3 și măștile chirurgicale, dacă nu provin dintr-un mediu medical. Nu vor putea fi colectate măști din material textil, confecționate acasă sau alte articole de protecție, deșeuri periculoase (ascuțite, inflamabile, reactive, corozive, toxice, infectate sau patogene), deșeuri medicale, baterii, recipiente sub presiune sau sticlă spartă.
Noul hipermarket din Iași este complet sigur și respectă toate măsurile sporite de protecție și prevenție aplicate în rețeaua Kaufland în această perioadă:
- Toate suprafețele de contact și obiectele des utilizate de clienți și angajați, toaletele și spațiile comune sunt dezinfectate frecvent;
- Magazinul este dotat cu stații cu dezinfectant de mâini gratuit;
- Casele de marcat sunt dotate cu geamuri de protecție din plexiglas;
- Pe podeaua din zonele de trafic sunt amplasate benzi care indică distanța de siguranță de minim 2 metri;
- Toți angajații au echipamente de protecție și cunosc măsurile de prevenție, având la dispoziție și o linie telefonică specială pentru informare corectă și completă;
- În magazin sunt difuzate și afișate mesaje de informare și reamintire a importanței respectării măsurilor de prevenție;
Cu ocazia deschiderii, clienții sunt așteptați cu reduceri și oferte speciale la articole alimentareși nealimentare începând cu data de 24 februarie. Magazinul va funcționa între orele 6:30 și 22:00 de luni până sâmbătă, iar duminică între orele 8:00 și 20:00.
La festivitatea de inaugurare a magazinului Kaufland din zona Tătărași Sud a fost prezent și primarul municipiului Iași, Mihai Chirica. În alocuțiunea sa, acesta a salutat inițiativa retail-ului german de a deschide un nou magazin în capitala Moldovei, subliniind beneficiile pe care o astfel de investiție le aduce pentru comunitate. De asemenea, primarul Iașului a ținut să evidențieze proiectele sociale și de mediu promovate constant de Kaufland România, care reprezintă un exemplu de responsabilitate socială corporativă ce ar trebui urmat și de alte entități private care își desfășoară activitatea în orașul nostru.
„După cum se știe, comerțul este primul motor, prima cauză a dezvoltării! De aceea, consider că orice investiție de acest fel care se face în Iași, mai ales în aceste condiții complicate generate de pandemie, înseamnă un pic mai bine pentru comunitatea ieșeană. În prezent, peste 80% din comerțul de mărfuri este realizat prin intermediul lanțurilor de retail. Desigur, din punctul de vedere al cumpărătorilor, aceasta înseamnă un plus de confort și civilizație. Mi-aș dori, însă, ca raportul dintre produsele românești și cele de import existente la raft să se inverseze, dar aici este nu doar rolul lanțurilor de retail, ci, mai ales, al producătorilor români, care ar trebui să se adapteze condițiilor pieței, astfel încât să aibă o prezență mai consistentă în rețelele de distribuție naționale și chiar internaționale. Pe de altă parte, Kaufland este un exemplu major de responsabilitate socială corporativă și mi-aș dori ca, în colaborare cu noi, autoritățile locale, și cu societatea civilă, să continue în special inițiativele de sprijinire a educației și de îmbunătățire a calității mediului! Ca primar, voi sprijini mereu mediul de afaceri, știind foarte bine că acest mediu de business, pe care îl doresc cât mai efervescent, reprezintă taxe la buget, locuri de muncă, inclusiv o anumită ameliorare a aspectului urbanistic. Felicit echipa Kaufland pentru eforturile sale de a deveni mereu mai bună și îi doresc succes în continuare!”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în opt țări, 139.000 de angajați și o rețea de 151 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. “Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro”, susțin reprezentanții companiei.
Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro – unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la cariere@kaufland.ro sau la numărul de telefon 021.9132. (E.M.)