Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat, marţi, că peste 12.000 de candidaţi la concursul de titularizare în învăţământul preuniversitar au luat mai mult de 7,00, iar 146 au obţinut nota 10,00, anul acesta fiind 5.163 de posturi titularizabile.
„Felicitări celor peste 12.000 de candidaţi care au luat peste nota 7,00 la concursul de titularizare! Felicitări, în mod deosebit, celor 146 de candidaţi care au luat nota 10,00. Numărul posturilor titularizabile este anul acesta de 5.163”, a scris Cîmpeanu, pe pagina sa de Facebook.
El a menţionat că, dacă proiectele noilor legi ale Educaţiei vor fi adoptate, estimează că anul viitor vor fi peste 10.000 de posturi titularizabile.
„Mai mult şi mai important decât atât, noile mecanisme vor asigura creşterea calităţii proceselor de pregătire şi a formării iniţiale şi vor înlătura principiul actual „dacă vrei să devii profesor, te descurci””, a adăugat ministrul.
Sorin Cîmpeanu a precizat că 4.573 de candidaţi au luat note mai mici de 5,00.
„Judeţele Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bacău, Neamţ, Arad, Prahova, Dâmboviţa şi Bucureşti au avut cele mai bune rezultate din perspectiva notelor mai mari de 7,00 (peste 50% din total candidaţi). Judeţele Călăraşi, Giurgiu, Tulcea şi Mehedinţi au avut cele mai slabe rezultate din perspectiva notelor mai mari de 7,00 (sub 40% din total candidaţi)”, a anunţat ministrul.
Potrivit acestuia, rata notelor (iniţiale) peste 7,00 obţinute la nivel naţional de către candidaţi este de 48,68%, în creştere cu peste 4% faţă de rezultatele consemnate anul trecut, anume 44,47%, rata notelor (iniţiale) între 5,00 şi 7,00 este de 32,91% la nivel naţional, în scădere, comparativ cu anul trecut – 35,49%.
De asemenea, 8.176 de candidaţi au obţinut note între 5,00 şi 6,99 în această sesiune.
„Rata notelor (iniţiale) sub 5,00 este de 20,04% la nivel naţional, în scădere comparativ cu anul trecut – 23,06%. Totuşi, 4.573 candidaţi înseamnă foarte mult, fiind un puternic semnal de alarmă”, a mai scris ministrul pe pagina de socializare.
Din promoţia curentă, 45,83% dintre candidaţi au obţinut note iniţiale peste 7,00, mai mult cu 5% decât anul trecut (40,63%), iar 146 de candidaţi au obţinut nota 10,00 faţă de 130 în 2021, iar 11.948 de candidaţi au obţinut note între 7,00 şi 9,99.
„La proba scrisă din cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice din învăţământul preuniversitar s-au prezentat 27.148 de candidaţi, dintr-un total de 31.531 de candidaţi cu drept de participare. În centrele de evaluare au fost notate 24.843 de lucrări, dintre cele 24.862 de lucrări trimise, întrucât: 2.223 de candidaţi s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 47 de candidaţi au fost eliminaţi – 15 candidaţi pentru fraudă şi 32 de candidaţi din alte motive, iar lucrările a 35 de candidaţi au fost anulate – 16 lucrări în centrele de examen, respectiv 19 lucrări în centrele de evaluare – din motive legate de nerespectarea metodologiei”, a mai precizat Cîmpeanu.
Candidaţii eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizaţi/ nu vor putea ocupa posturi didactice/ catedre în anul şcolar 2022 – 2023, a reamintit ministrul Educaţiei.
Contestaţiile se pot depune la sediile inspectoratelor şcolare judeţene sau prin mijloace electronice în data de 19 iulie, până la ora 21,00, respectiv în data de 20 iulie, până la ora 12,00.
Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul dedicat în data de 27 iulie.
Pentru a obţine statutul de titular, un candidat trebuie să obţină minimum nota 7,00 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă/ proba practică şi să fie repartizat pe un post didactic vacant publicat pentru angajarea pe perioadă nedeterminată. Nota la proba scrisă are o pondere de 75% din media de repartizare, iar nota la inspecţia specială la clasă sau la proba practică are o pondere de 25% din media de repartizare, mai precizează Sorin Cîmpeanu. AGERPRES